BMW si pripravilo skutočne veľkolepú prezentáciu modelu M2 kupé. Na maďarskom okruhu Hungaroring zorganizovalo novinárske podujatie, ktorého cieľom bolo predstaviť skutočný potenciál športovej divízie M. Podujatie účel splnilo. Na novom modeli sme jazdili na okruhu aj mimo neho a BMW M2 dokázalo, že patrí do výkladnej skrine mníchovskej automobilky.
Nové kupé od športovej divízie BMW je nasledovníkom hneď dvoch modelov. Prvým je M kupé radu 1, ktorého produkcia sa obmedzila na limitovanú edíciu, a druhým zas model M235i. Práve po ňom zdedilo BMW M2 preplňovaný trojlitrový radový šesťvalec. Rozdiel je však v tom, že motor v M2 bol vylepšený komponentmi z väčších súrodencov M3 a M4. Výsledkom je výkon 272 kW (370 k) pri 6 500 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 465 Nm v rozmedzí 1 400 až 5 560 ot./min.
Štandardne bude BMW M2 vybavené šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, no k dispozícii je aj sedemstupňová dvojspojková automatická prevodovka. Obe prenášajú výkon motora na zadnú nápravu a druhá menovaná zahŕňa aj možnosť ručného preraďovania páčkami pod volantom. M2 kupé dokáže z 0 na 100 km/h zrýchliť za 4,5 sekundy, pričom s automatickou prevodovkou to stihne ešte o dve desatiny skôr. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená, takže ručička tachometra sa zastaví na 250 km/h.
Interiér je verný mníchovskému štandardu. Nie je vyumelkovaný a podčiarkuje športovú povahu auta. Najzaujímavejšími prvkami v interiéri sú určite karbónové doplnky. Sedadlá sú navrhnuté a nastaviteľné tak, aby vodičovi poskytovali oporu a pohodlie aj pri športovej jazde na okruhu. Pokiaľ ide o vonkajší vzhľad, tak ťažko nájdeme slabé miesto. BMW M2 kupé je dokonalo navrhnuté a je doslova radosť sa naň dívať. Nepôsobí tak mohutne ako väčšie modely M, no zároveň vzbudzuje rešpekt. Prednej časti dominuje symetria masky chladiča motora a prieduchov na chladenie bŕzd. Naopak vzadu zaujme zaoblenie typické pre karosériu kupé a štyri vyústenia výfukového potrubia.
Pre skutočne športovú jazdu sú potrebné aj kvalitné pneumatiky. Prezentované vozidlá mali na devätnásťpalcových zliatinových diskoch obuté pneumatiky Michelin Pilot Super Sport. Tie sa správali výborne a umocňovali zážitok zo športovej jazdy. V ponuke jazdných režimov nájdeme možnosti Comfort, Sport a Sport+. My sme mali na okruhu ideálne podmienky, a preto nám zástupcovia automobilky odporučili zvoliť režim Sport+. Hlavným rozdielom medzi dvomi športovými režimami je, že Sport+ obmedzuje stabilizačné systémy a umožňuje aj mierne driftovanie.
V rámci prezentácie sme dostali šancu previezť sa aj po diaľnici a porovnať tak jazdné vlastnosti BMW M2 kupé na okruhu a v bežnej premávke. Jednoznačným výsledkom bolo, že auto sa hodí rovnako na okruh ako na cesty. Podvozok je športový, ale nie je príliš tvrdý a znáša aj prechod nerovnosťami. Navyše porcia výkonu ukrytá pod kapotou a skvelý zvuk motora ozvláštni aj obyčajný vjazd do križovatky.
Na mieste je otázka, aký typ zákazníka by sa rozhodol pre kúpu BMW M2 kupé. V bavorskej automobilke v tom majú jasno. Tento model je vhodnou voľbou pre mladých vodičov, ktorí sa rozhodnú pre kúpu svojho prvého modelu z divízie M. BMW M2 kupé nie je síce také výkonné ako model M3, ale napriek tomu je jazda v ňom zážitok. Okrem toho je praktickejšou voľbou do mesta a bude aj cenovo dostupnejšie.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 468 |
Šírka (mm) | 1 854 |
Výška (mm) | 1 410 |
Rázvor (mm) | 2 693 |
Objem palivovej nádrže (l) | 52 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 570 |
Rozmery pneumatík vpredu | 245/35 ZR19 93 Y |
Rozmery pneumatík vzadu | 265/35 ZR19 98 Y |
Technické údaje
Typ Motora | zážihový |
Zdvihový objem motora (cm3) | 2 979 |
Počet valcov/ventilov | 6/24 |
Kompresný pomer | 10,2:1 |
Výkon (kW/k) | 272/370 |
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) | 465 pri 1 400 – 5 560 |
Prevodovka | 6M/7A DCT |
Poháňaná náprava | zadná |
Max rýchlosť (km/h) | 250 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 4,5 (4,3) |
Spotreba (mesto/mimo/kombi) (l/100km) | 11,6/6,7/8,5 (10,5/6,4/7,9) |
Emisie CO2 (g/km) | 199 (185) |