Švédi majú v otázke naftových motorov celkom jasno. Do desiatich rokov ich z ponuky celkom vyradia a nahradia hybridmi a plug-in hybridmi. A hoci sa to zadalo ešte pred pár mesiacmi veľmi nepravdepodobné, je možné, že podobnú stratégiu zvolí po kauze Dieselgate aj koncern Volkswagen. Teda jeden z doterajších zástancov a lídrov vo vývoji dieselových agregátov. Vyplýva to zo slov nového šéfa koncernu VW Matthiasa Müllera.
Ten sa pre nemecký Handelsblatt vyjadril, že je načase sa opýtať, či má v určitom bode význam investovať do naftových motorov. Narážal na skutočnosť, že jediným veľkým trhom pre diesle je už len Európa a že znižovanie emisií naftových motorov je čoraz drahšie. Naopak, hybridná technológia zlacňuje, pričom má podobné výsledky vo výkone a v spotrebe, ale zásadne nižšie emisie. Müller tiež spomenul, že bude nevyhnutné, aby si automobilky sadli k okrúhlemu stolu s politikmi a pohovorili si o možnej daňovej podpore ekologických technológií.Nielen Volvo, ale aj VW uvažuje nad koncom dieslov
Šéf Volva už verejne vyhlásil, že v naftových motoroch budúcnosť nevidí. A od jeho názoru nie je ďaleko ani nová hlava koncernu VW Matthias Müller.
Foto: VW
© Autorské práva vyhradené