Alfa mieri vyššie. Vlajková loď vznikne z Giulie

Zdá sa, že Alfa Romeo svitá na lepšie časy. Po ambicióznom sedane Giulia, ktorý práve prichádza do predaja, je budúci rok na rade crossover Stelvio, neskôr nová Giulietta a nakoniec aj model vyššej strednej triedy. Ideový nástupca športovej limuzíny 166, ktorá skončila v roku 2007, využije techniku Giulie.

27.06.2016 19:00
Alfa Romeo Foto:
Nástupca niekdajšej vlajkovej lode Alfa Romeo 166 využije platformu Giorgio. Teda rovnaký základ, akým disponuje nová Giulia. Bude však, pochopiteľne, väčší.
debata

Alfa Romeo vstáva z popola. Jej novou nádejou je sedan Giulia, ktorý si chce rozdať partiu s BMW radu 3 či Audi A4. Do predaja síce prichádza s minimálne polročným sklzom, ale má čo ponúknuť. A rovnako sa čaká aj na crossover Stelvio. Ten mal byť na trhu už koncom vlaňajška, no nakoniec sa objaví až začiatkom budúceho roka. To ale nie je koniec ambicióznym plánom automobilky z Turína. Vrátiť sa chce aj do vyššej strednej triedy, kde pevne vládne nemecké prémiové trio BMW radu 5, Mercedes-Benz triedy E či Audi A6.

Jej novým prírastkom v portfóliu tak má byť nový luxusný sedan, väčší než Giulia. Využije pritom jej základy, presnejšie platformu Giorgio, čo znamená pozdĺžne uložené motory vpredu a zadný náhon, presne tak, ako sa to v prémiovom rybníku nosí. Pod kapotou môžme očakávať 2,2-litrový diesel, s výkonom 132 kW, a preplňovaný benzínový dvojliter s tým istým výkonom. Chýbať nebude ani 6-valec 2,9 V6 Bi-turbo, ktorý produkuje v Giulii Quadrifoglio Verde 375 kW, a tiež naftový 6-valec z Maserati. Všetky motory majú byť spojené výlučne s 8-stupňopvým automatom a pohonom 4×4.

Alfa Romeo 166 schádzalo z liniek do roku 2007.... Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo 166 Alfa Romeo 166 schádzalo z liniek do roku 2007. Odvtedy Alfa vypadla z vyššej strednej triedy.

Nad Giuliou by mal nový veľký sedan dominovať komfortom väčšieho a luxusnejšieho interiéru a najmä technologicky. Očakáva sa, že práve on bude vybavený ako prvý autopilotom. Napokon, nie je tajomstvom, že koncern FCA spolupracuje na autonómnom riadení so softvérovým gigantom Google. Nová vlajková loď tiež bezpochyby dostane plug-in hybridnú verziu, inak to dnes ani nejde. Tá by mohla spojiť preplňovaný benzínový dvojliter s elektromotorom. A je pravdepodobné, že sa tak stane hneď od začiatku predaja.

Príchod novej pýchy značky je totiž naplánovaný na rok 2018, teda na obdobie, keď šéf Fabrizio Curci ohlásil veľkú „elektrifikáciu“. V tom čase by veľkej Alfe mala robiť spoločnosť už aj nová Giulietta, ktorá prejde na zadný náhon, a tiež menšie SUV ako ohlásené Stelvio. Plány sú teda veľkolepé, uvidíme, aká bude realita. Podmienkou je nepochybne úspech novej Giulie. Ak sa totiž nechytí, môže koncern FCA svoje zámery radikálne zoškrtať. A práve veľký sedan je pre Alfu najväčším rizikom.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Alfa Romeo #Alfa Romeo 166
Články podľa značiek