Škoda potvrdila prvý elektromobil. Bude to SUV

Prvá Škoda s čisto elektrickým pohonom nemá vychádzať zo žiadneho z existujúcich modelov. Postavia ju na platforme MEB, ktorú koncern VW už ukázal v štúdii Budd-E. A vydá sa aj do terénu. Ale ž v roku 2020.

30.06.2016 19:00
debata (5)
Prvý elektromobil Škody bude postavený na... Foto: Volkswagen
VW Budd-E Concept - 2016 Prvý elektromobil Škody bude postavený na platforme MEB, pripravenej výlučne pre modely koncernu VW s elektrickým pohonom. Platforma má mať batérie v podlahe, pričom ich kapacita zabezpečí dojazd 500 km. Nabíjanie na 80 % pritom nemá trvať dlhšie ako 15 minút.

Elektrifikácia neobíde ani českú Škodu. Tá sa ale na rozdiel od koncernových značiek Volkswagen a Audi do elektromobilov zatiaľ príliš nehnala. Jednoducho, v ekostratégii najväčšieho európskeho a dnes už aj svetového výrobcu vozidiel dostali prednosť renomovanejšie divízie. Prvým náznakom elektrických škodoviek sa však nestane čistý elektromobil. Automobilka potvrdila, že na úvod dorazí plug-in hybrid. Prekvapením je, že nepôjde, tak ako sa pôvodne na základe štúdie VisionS očakávalo, o nový Kodiaq. Ten síce s touto technológiou ráta, ale až po novom plug-in hybridnom Superbe, plánovanom na rok 2019.

Tam sa ale plány Škody so zelenými technológiami neskončia. Šéf automobilky Bernhard Maier už dávnejšie potvrdil vývoj elektromobilu aj skutočnosť, že konštruktéri Škody sú súčasťou vývojového tímu koncernu VW, ktorého výsledkom má byť elektromobil s dojazdom 500 km a dobou nabitia 15 minút. A teraz pribudli presnejšie informácie, o ktoré sa postaral šéf britského zastúpenia Škody Duncan Movassaghi. Podľa neho bude prvým elektromobilom okrídleného šípu SUV na platforme MEB, predstavenej v koncepte VW Budd-E v Las Vegas.

Nová platforma mala premiéru v koncepte VW... Foto: Volkswagen
VW Budd-E Concept - 2016 Nová platforma mala premiéru v koncepte VW Budd-E. V prípade Škody však pôjde o SUV.

„Je jednoduchšie vyrobiť niečo, čo bolo od začiatku koncipované ako elektromobil, ako prerábať na elektropohon už existujúce vozidlo s klasickým motorom.“ A tiež vysvetlil, že vzhľadom na skutočnosť, že v dohľadnom čase sa neočakáva zníženie ceny batérií, je múdrejšie dať v elektrifikácii prednosť prémiovejším segmentom, napríklad SUV, kde cena akumulátorov nebude biť do očí tak ako pri vozidlách nižších tried. To ale zároveň znamená, že nová elektrická Škoda nebude mať nič spoločné so súčasnými modelmi. Pôjde teda skôr o súrodenca sériového Budd-E alebo elektrického SUV Audi Q6.

Novinka sa má predstaviť v roku 2020, teda približne rok po plug-in hybridnom Superbe a Kodiaqu. Navyše sú v pláne aj čiastočne elektrifikované modely Fabia a Octavia. To ale až s príchodom ich novej generácie. Existencia elektrických modelov by mohla značke pomôcť v prieniku na americký trh, o ktorom sa už nejaký ten čas špekuluje a ktorý by sa mohol stať realitou práve na prelome desaťročí, teda v čase, keď budú mať elektrické Škody po premiére.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda-Auto
Články podľa značiek