Mercedes-Benz: S kabrioletmi po Rakúsku

Leto je už v plnom prúde, a preto sa importér značiek Mercedes-Benz a Smart rozhodol usporiadať dvojdňovú prezentáciu kabrioletov. Pre novinárov pripravili päť vozidiel a zaujímavú trasu plnú zákrut v Burgenlande.

12.07.2016 16:00
IMG 20160628 183119 Foto:
Jadrom prezentácie boli modely Mercedes-AMG SLC 43, Mercedes-Benz SL 500 a Mercedes-AMG S 63 4MATIC kabriolet.
debata (1)

Kabriolety u nás nepatria medzi najrozšírenejšie karosárske verzie. Občas ich v ponukách jednotlivých značiek nájdeme, no predstavujú len okrajovú zložku predaja. Pri pohľade na ponuku kabrioletov od Mercedesu však človek spozornie, lebo zistí, že výber je dosť široký. Samozrejme, kabriolet sa spája so športovou jazdou, a preto neprekvapí ani ponuka výkonných pohonných jednotiek so športovou výbavou.

Novinárska prezentácia importéra značiek Mercedes-Benz a Smart umožnila desiatke žurnalistov vyskúšať si hneď päť modelov. V skutočnosti išlo o štyri kabriolety a jedno kupé, no to je takisto v ponuke aj ako kabriolet s plátennou strechou. Spomínaným kupé bol Mercedes-AMG C 63 S, ktorý výrazne zvyšoval športový dojem celého konvoja. Najmenším spomedzi modelov bol, ako inak, Smart fortwo kabriolet. Jadrom prezentácie boli modely Mercedes-AMG SLC 43, Mercedes-Benz SL 500 a Mercedes-AMG S 63 4MATIC kabriolet.

Mercedes-AMG C 63 S kupé

Napriek tomu, že cieľom prezentácie bolo zažiť jazdu s vetrom vo vlasoch, dostali sme šancu vyskúšať si aj model s pevnou strechou. Nešlo o hocijaké auto, ale o vrcholnú verziu triedy C s označením C 63 S kupé. Po dizajnovej stránke ide o skutočne vydarený model. Športové línie so štyrmi koncovkami výfukového potrubia prezrádzajú zameranie tohto modelu. Poháňa ho štvorlitrový vidlicový osemvalec s dvomi turbodúchadlami s výkonom 375 kW (510 k). Táto dávka výkonu je prenášaná na zadnú nápravu prostredníctvom športovej sedemstupňovej automatickej prevodovky AMG SPEEDSHIFT MCT. Brzdenie má na starosti keramická vysokovýkonná kompozitná sústava AMG.

Mercedes-AMG C 63 S kupé sme si vyskúšali vo... Foto: Pravda, Matej Mikula
IMG 20160628 163741 Mercedes-AMG C 63 S kupé sme si vyskúšali vo výbave Edition 1.

Okrem výkonu zaujme aj hodnota maximálneho krútiaceho momentu. Už pri 1 750 otáčkach za minútu máte k dispozícii 700 Nm. Spomínaná porcia výkonu musí byť samozrejme kontrolovaná, a preto na všetko dohliada elektronická stabilizácia. Vďaka možnosti voľby jazdných režimov si môžete nastaviť agresivitu zvuku motora, rýchlosť radenia aj reakcie na stlačenie plynového pedálu. Najviac nás prekvapilo, že aj v režime Comfort je auto – a to v pozitívnom zmysle – veľmi športové. Pri režimoch Sport a Sport+ sa dynamika ešte zintenzívni. V športových režimoch vozidlo zrýchľovalo tak, že sa nám miestami zdalo, že nič neváži. V prípade jazdy na okruhu je k dispozícii aj režim Race, ktorý už ale obmedzí stabilizáciu.

V interiéri sme si vychutnali príplatkovú výbavu Edition 1. Prístrojová doska aj obloženie dverí boli čalúnené v štýle kože ARTICO so vzhľadom čiernej napy a prešívané žltou niťou. Najvýraznejším prvkom interiéru boli jednoznačne elektricky ovládané škrupinové sedadlá AMG Performance. Keďže C 63 S je kupé, vzadu sa odvezú ďalší dvaja pasažieri, no pohodlie tam nájdu iba nižšie postavy. Batožinový priestor s objemom 355 litrov je pomerne slušný a rýdzo športovému autu dodáva aj možnosť širšieho využitia.

Technické údaje

Typ motora vidlicový, zážihový
Počet valcov 8
Zdvihový objem motora (cm3) 3 982
Výkon (kW/k) 375/510
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 700 pri 1 750 – 4 500
Prevodovka 7-stupňová automatická
Poháňaná náprava zadná
Max rýchlosť (km/h) 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 3,9
Kombinovaná spotreba (l/100km) 8,9
Emisie CO2 (g/km) 209
Počet miest na sedenie 4
Základná cena modelu 72 600 EUR
Cena testovaného vozidla 125 550 EUR

Mercedes-AMG S 63 4MATIC kabriolet

Najluxusnejším vozidlom na prezentácii bol bezpochyby model AMG S 63 kabriolet. Na luxus sa možno pozerať z dvoch hľadísk. Jednou je cena a tá je v prípade tohto auta naozaj vysoká. Už v základe stojí takmer 158 tisíc eur a my sme mali šancu vyskúšať si vozidlo, ktoré malo vďaka príplatkovej výbave hodnotu viac ako 210 tisíc. Luxus sa však v tejto triede meria inak. Nejde o to, koľko auto stojí, ale čo za tie peniaze zákazník dostane. V prípade kabrioletu S 63 toho dostane naozaj veľa.

Mercedes-AMG S 63 4MATIC kabriolet bol... Foto: Pravda, Matej Mikula
IMG 20160628 163753 Mercedes-AMG S 63 4MATIC kabriolet bol najluxusnejším modelom prezentácie.

Ani zďaleka sa nedá povedať, že Mercedes-AMG S 63 4MATIC kabriolet je primárne auto v rodine. Túto úlohu zvyčajne plnia kompaktnejšie modely alebo SUV. Keď si kúpite štvormiestny kabriolet s vidlicovým osemvalcom s objemom päť a pol litra, kupujete si maximálny komfort. Na prvý pohľad sa nám vozidlo zdalo príliš robustné a ťažkopádne, ale to sme si zvolili zlý uhol pohľadu. Tá mohutnosť je výhodou, ktorú oceníte, až keď toto auto šoférujete. Počas jazdy sa nám zdalo, že máme od okolitého sveta istý odstup. A to je jeho cieľom.

Vďaka výkonu 430 kW (585 k ) a krútiacemu momentu 900 Nm si robustnosť auta uvedomíte len zriedka. Poradí si s prudkými zákrutami a predbiehanie mu nerobí žiaden problém. To, že nejde o čistokrvné športové auto, naznačí aj ponuka jazdných režimov. K dispozícii je len Comfort a Sport a príliš veľký rozdiel medzi nimi nie je. Na noblese mu to však neuberá. Interiér bol, samozrejme, čalúnený kožou a sedadlá boli nielen odvetrávané, ale mali aj masážnu funkciu a pri zákrutách sa aktívne zapierali do vodiča aj spolujazdca. Keby sme mali S 63 kabriolet k niečomu prirovnať, tak by to bola jachta na kolesách, ktorá poskytne maximálny komfort a dodá pocit bezstarostnosti.

Technické údaje

Typ motora vidlicový, zážihový
Počet valcov 8
Zdvihový objem motora (cm3) 5 461
Výkon (kW/k) 430/585
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 900 pri 2 250 – 3 750
Prevodovka 7-stupňová automatická
Poháňaná náprava 4×4
Max rýchlosť (km/h) 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 3,9
Kombinovaná spotreba (l/100km) 10,4
Emisie CO2 (g/km) 244
Počet miest na sedenie 4
Základná cena modelu 157 950 EUR
Cena testovaného vozidla 210 198 EUR

Mercedes-Benz SL 500

Model SL 500 je legenda. Autá s označením SL sa vyrábajú od roku 1952 a svoje meno si udržali aj po zmene názvoslovia modelov Mercedes-Benz. Ide o triedu S, takže z hľadiska komfortu a luxusu výbavy interiéru je to veľmi podobné ako v prípade kabrioletu S 63. Najväčším rozdielom je samozrejme dĺžka karosérie, keďže SL 500 je dvojmiestny roadster. Druhým podstatným rozdielom je, že kým S 63 má plátennú strechu, SL 500 disponuje pevnou sklápacou strechou.

Mercedes-Benz SL 500 si svoje označenie udržal... Foto: Pravda, Matej Mikula
IMG 20160628 163704 Mercedes-Benz SL 500 si svoje označenie udržal aj po zmene názvoslovia značky.

Mercedes-Benz SL 500 poháňa vidlicový osemvalec s objemom 4,6 litra. Ten spolupracuje s deväťstupňovou automatickou prevodovkou 9G-TRONIC. Pri voľbe jazdných režimov má vodič na výber okrem tradičného komfortného, dvoch športových a individuálneho aj režim Curve. Ide o špeciálny komfortný režim, ktorý nakláňa auto v zákrutách, čím zmenší priečne zrýchlenie pôsobiace na cestujúcich. Vďaka nemu, ale aj vďaka kratšej karosérii, je SL 500 agilnejší ako S 63 kabriolet.

Technické údaje

Typ motora vidlicový, zážihový
Počet valcov 8
Zdvihový objem motora (cm3) 4 663
Výkon (kW/k) 335/455
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 700 pri 1 800 – 3 500
Prevodovka 9-stupňová automatická
Max rýchlosť (km/h) 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 4,3
Kombinovaná spotreba (l/100km) 9
Emisie CO2 (g/km) 205
Počet miest na sedenie 2
Základná cena modelu 102 825 EUR
Cena testovaného vozidla 153 288 EUR

Mercedes-AMG SLC 43

Už z označenia modelu je jasné, že SLC 43 bude menším príbuzným luxusného SL 500. Ide takisto o dvojmiestny roadster s pevnou sklápacou strechou, no miera luxusu je o niečo nižšia. To však autu neuberá na aure a hoci ho poháňa „len“ trojlitrový vidlicový šesťvalec s výkonom 270 kW (367 k), nie je mu čo vyčítať. Práve naopak. Vďaka nižšej hmotnosti a možnosti voľby režimov Sport a Sport+ je azda najzábavnejším kabrioletom, ktorý sme počas prezentácie vyskúšali.

Mercedes-AMG SLC 43 poháňa trojlitrový... Foto: Pravda, Matej Mikula
IMG 20160628 163816 Mercedes-AMG SLC 43 poháňa trojlitrový vidlicový šesťvalec.

Motor spolupracuje s deväťstupňovým automatom 9G-TRONIC a poskytuje 520 Nm krútiaceho momentu. Zvukové prejavy šesťvalca boli o niečo menej kultivované ako v prípade osemvalcov, ale rýchlostne aj dynamicky za nimi SLC 43 určite nezaostával. Pochopiteľne, interiér bol o niečo skromnejší ako v triede S, no kožené sedadlá mu dodali potrebný status.

Technické údaje

Typ motora vidlicový, zážihový
Počet valcov 6
Zdvihový objem motora (cm3) 2 996
Výkon (kW/k) 270/367
Max. krútiaci moment (Nm) 520 Nm
Prevodovka 9-stupňová automatická
Max rýchlosť (km/h) 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 4,7
Kombinovaná spotreba (l/100km) 7,8
Emisie CO2 (g/km) 178
Počet miest na sedenie 2
Základná cena modelu 50 200 EUR
Cena testovaného vozidla 81 486 EUR

Smart fortwo kabriolet 52 kW twinamic

Štvrtým zástupcom kabrioletov bol dvojmiestny Smart fortwo. Ide o mestské auto, ktoré si získava zákazníkov praktickými rozmermi. Keď si však niekto potrpí na štýl a užíva si pocit, keď vytŕča z davu, Smart kabriolet sa mu bude páčiť. Radový trojvalec s objemom jeden liter nie je nič moc, ale vďaka nízkej hmotnosti je jazda v Smarte dostatočne zábavná. Výkon 52 kW (71 k) prenášala na zadnú nápravu šesťstupňová automatická dvojspojková prevdovka twinamic.

Smart fortwo kabriolet dokáže poskytnúť... Foto: Robert Hatala
2D6A6182 Smart fortwo kabriolet dokáže poskytnúť osviežujúci pocit za volantom.

Napriek malým rozmerom a skromnému výkonu má aj malý Smart niečo do seba. Hoci sa nemôže tváriť ako plnohodnotné auto, ako kabriolet dokáže poskytnúť osviežujúci pocit za volantom. Cenovo sa ale pohybuje dosť vysoko. Niektoré značky vám za cenu Smartu fortwo kabriolet 52 kW twinamic ponúknu päťmiestne vozidlo s reálnym batožinovým priestorom zo segmentu B, a to vo vyššej výbave. Keď však patríte pod koncern Daimler, nie je vhodné, aby ste súperili s ľudovými značkami. Napriek tomu platí, že Smart fortwo kabriolet je najlacnejším kabrioletom na trhu.

Technické údaje

Typ motora radový,zážihový
Počet valcov 3
Zdvihový objem motora (cm3) 999
Výkon (kW/k) 52/71
Max. krútiaci moment (Nm) 91 pri 2 850
Prevodovka 6-stupňová dvojspojková
Poháňaná náprava zadná
Max rýchlosť (km/h) 151
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 15,5
Kombinovaná spotreba (l/100km) 4,3
Emisie CO2 (g/km) 99
Počet miest na sedenie 2
Základná cena modelu 13 158, 33 EUR
Cena testovaného vozidla 21 451,18 EUR

Záver

Počas dvojdňovej novinárskej prezentácie sme si vyskúšali nielen päť áut, ale aj niekoľko životných štýlov. Každé na nás urobilo svojím spôsobom dojem a každé na seba prezradilo, aké typy vodičov chce osloviť. Smart fortwo kabriolet je odviazaná verzia pomerne nudného modelu. Kým štandardný Smart vás poteší, keď parkujte, kabriolet Smart vás poteší aj keď je pekné počasie. Mercedes-AMG SLC 43 je drzý roadster, ktorý priam vyzýva k športovej jazde. Mercedes-Benz SL 500 je o triedu vyššie, no je to stále roadster. Osemvalec pod kapotou a luxusný interiér je jednoducho skvelá kombinácia.

Mercedes-AMG S 63 4MATIC kabriolet už predstavuje iný životný štýl. Je určený pre vodičov, ktorí hľadajú maximálny komfort a luxus. Napriek ohromnému výkonu nejde o najšportovejší model. Je to však auto, ktoré vám dodá pocit jedinečnosti. Mercedes-AMG C 63 S kupé bol jediným „nekabrioletom“ na prezentácii, no všeobecne sa tešil veľkému obdivu. A niet sa čo diviť. Dokonalé jazdné vlastnosti a športovo-luxusný interiér uchváti hádam každého. Práve tento model na nás urobil najväčší dojem.

Mercedes-AMG S 63 4MATIC kabriolet
Mercedes-AMG C 63 S kupé
+16Smart fortwo kabriolet 52 kW twinamic

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Rakúsko #Mercedes-Benz #kabriolet #Smart
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek