
Nový Duster má premiéru naplánovanú už na jeseň v Paríži. Zatiaľ o ňom však nie je veľa informácií. Vieme len, že mu s najväčšou pravdepodobnosťou poskytne upravenú platformu koncernový Nissan Qashqai a že do dĺžky narastie približne na 4 500 mm. Má ponúknuť viac miesta a po prvýkrát v histórii Dacie aj niektoré luxusné prvky, ako automatickú klimatizáciu. Ráta aj s robotizovanou prevodovkou Easy-R. To všetko s citom pre cenu, ktorá bola doteraz presvedčivým argumentom tohto lowcostového SUV a ktorá stojí nepochybne za jeho celosvetovým úspechom.
Najväčšou novinkou bude však predĺžená verzia, ktorá by mala niesť názov Grand Duster. V porovnaní s Dusterom má pribudnúť na celkovej dĺžke približne 200 mm, ktoré umožnia inštalovať do interiéru tri rady sedadiel pre siedmich cestujúcich. Grand Duster by tak mal merať 4,7 metra. Kým Duster ponúkne kufor s objemom približne 500 litrov, Grand Duster bude pri sklopenom treťom rade disponovať 659-litrovým objemom. Väčšia hmotnosť si vyžiada aj väčší výkon. O ten by sa mal postarať, aspoň vo verziách s pohonom oboch náprav, po prvýkrát motor 1,6 dCi s výkonom 96 kW.

Predokolky si pravdepodobne vystačia s doteraz známymi agregátmi 1,5 dCi (80 kW), 1,6 16v (81 kW) alebo silnejšou preplňovanou jednadvojkou 1,2 TCe (92 kW). Hoci si bude Duster aj naďalej dávať pozor na cenu, verzia Grand Duster sa posunie z dôvodu rozmerov, vyššieho výkonu a bohatšieho vybavenia na samotný vrchol cenovej hierarchie Dacie. A keďže v súčasnosti stojí najdrahší Duster 1,5 dCi 4×4 vo výbave Exepction 16 590 eur, Grand Duster 1,6 dCi by mohol atakovať aj hranicu 19 000 eur. To sa však dozvieme najskôr na budúci rok. Predĺžená verzia Grand Duster príde totiž na trh až po klasickom Dusteri.
A je tiež pravdepodobné, že v ponuke rumunského výrobcu zastúpi podstatne menej úspešné MPV Lodgy, o konci ktorého sa vedú špekulácie už dlhší čas.