Škoda VisionT: Český Pikap z Amaroku je len víziou

Mohla by sa Škoda vrátiť na trh úžitkových vozidiel? Malajský ilustrátor si myslí, že áno. A aj vie, ako na to. Vytvoril virtuálny pikap na báze Volkswagenu Amarok. Len mu dal dizajn z Kodiaqu.

15.07.2016 16:00
Škoda VisionT Pick-up - ilustrácia Foto:
Virtuálny pikap Škody si berie za základ Volkswagen Amarok. Dizajn však preberá prvky štúdie VisionS, teda nového SUV Kodiaq, ktoré uvidíme za necelé dva mesiace v Paríži.
debata

V ponuke Škody by ste dnes ťažko hľadali úžitkové vozidlo. Časy mimoriadne úspešnej Felicie pikap a priam kultovej Felicie Fun sú dávno minulosťou. A nástupcov nikdy nedostali. Navyše, Škoda po afére Diesegate nadobro škrtla takmer úplne hotový projekt nového Roomsteru, ktorý mal vzniknúť z VW Caddy a ktorý mohol aspoň čiastočne zahladiť túto dieru v portfóliu českej automobilky. Tak skoro sa na tom ale asi nič nezmení. Oblasť úžitkových áut bude aj naďalej v rámci koncernu obhospodarovať Volkswagen so svojím Transportérom, Crafterom a pikapom Amarok.

Lenže kreativite sa medze nekladú. Známy malajský ilustrátor Theophilus Chin vytvoril virtuálnu predstavu nového pikapu Škoda a nazval ju VisionT, pravdepodobne podľa svojho krstného mena. To však nie je podstatné. Dôležité je, že paralela s konceptom VisionS, ktorá na jar v Ženeve predznamenala príchod prvého veľkého SUV Škody Kodiaq, je viditeľná na prvý pohľad. Theov VisionT si z nej požičal kompletný rukopis prednej masky či svetiel, ktorý môžeme očakávať už na jeseň v Paríži v sériovej podobe. Vrátane originálneho zelenošedého laku.

Lenže, nenechajte sa oklamať. Pikap na báze Kodiaqu by bol vzhľadom na samonosnú konštrukciu karosérie v podstate nezmyslom. Prestavba by bola drahá a nosnosť nízka. Základom virtuálneho VisionT je v skutočnosti Volkswagen Amarok. S logom Škody by však mohol zaútočiť nižšou cenou. Logiku to má nielen z pohľadu absencie „užitkáčov“ v ponuke Škody. Trh s pikapmi totiž neustále rastie, aj v Európe, a angažovať sa v ňom začínajú značky, ktoré s podobným produktom nikdy nekoketovali.

Ako príklad môžeme uviesť nový Renault Oroch na báze Dacie Duster, veľký pikap Renault Alaskan, postavený ako derivát Nissanu Navara, pripravovaný pikap Mercedesu-Benz na tej istej platforme, či Fiat Fullback, ktorý je európskym náprotivkom Mitsubishi L200. Škoda by sa medzi nimi asi nestratila. Navyše by mohla využiť servisnú sieť Amaroku, čo je pri úžitkových autách mimoriadne dôležité. A keby sme trochu snívali, mohli by sme vidieť potenciál takéhoto auta aj v USA.

Nie je totiž tajomstvom, že v poslednej dobe urobila Škoda hneď niekoľko aktivít, ktoré naznačujú, že zvažuje pôsobenie v severnej Amerike. Tí najodvážnejší dokonca tvrdia, že v koncerne VW je na stole plán, podľa ktorého by mohla v USA nepoškvrnená Škoda nahradiť Volkswagen, bojujúci s extrémne drahými následkami aféry Dieselgate. A čo lepšie ako pikap by mohlo byť pre USA? Nezabúdajme, že od roku 1977 je na tamojšom trhu najpredávanejším autom pikap Ford F-150 a že v prvej desiatke nájdeme aj ďalšie luxusné „SUV“ s korbou.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #pikap #Škoda VisionS #Škoda VisionT #Theo Chin
Články podľa značiek