Land Rover Defender je viac než len obyčajné auto. Je symbolom britského automobilového priemyslu. Napokon, z liniek schádzal od roku 1948 a to s minimálnymi inováciami. Za tie roky sa z neho stala terénna aj dizajnová ikona. Bohužiaľ, svoju kariéru skončil. Chce sa povedať predčasne, pretože o zákazníkov nemal núdzu ani po 68 rokoch produkcie. Práve naopak, predaje v posledných rokoch dokonca stúpali. Ročné registrácie sa šplhali k 20 000 exemplárom. Ak by to bolo na samotnej automobilke, nechala by ho žiť ďalej. Defenderu sa však stali osudné nové emisné a bezpečnostné pravidlá.
Tie už off-roadová klasika s hranatým dizajnom, rámovým podvozkom a tuhými nápravami plniť nedokázala. Land Rover síce pripravuje náhradu, no už dnes je jasné, že vyznávačov drsných off-roadov nepoteší. Počítať totiž musia so samonosnou karosériou, nezávislým zavesením, dizajnom prispôsobeným na ochranu chodcov a množstvom elektroniky, ktorá je v teréne skôr prekážkou ako výhodou. Teraz však prichádza nádej. Britský miliardár Jim Ratcliffe, zakladateľ chemického impéria Ineos, chce totiž Defenderu vrátiť život. Rokuje s indickým vlastníkom Tata Motors o odkúpení autorských práv a výrobných zariadení.
Cieľom je rozbehnúť malosériovú produkciu Defenderu, čím by sa Ratcliffe vyhol minimálne bezpečnostným predpisom, platným pre plnohodnotnú výrobu v masovom meradle. Ročne by na základe výnimky Low Volume Motor Vehicle Manufacturers Act, platnej napríklad v USA, mohol montovať 325 Defenderov na báze „repliky“ a celkovo priviesť na svet 5 000 nových exemplárov. Tak či tak by sa Defender musel vyrovnať s emisnými pravidlami, to by však až taký problém nebol. Stačí použiť moderný motor. Každopádne to však znamená, že reinkarnovaný Defender už nebude „masovka“, ale poriadne drahý a luxusný tovar.
Je predpoklad, že Ratcliffe zvolí stratégiu limitovaných edícií s bohatou výbavou, za ktorú budú zákazníci ochotní zaplatiť viac ako kedykoľvek predtým. To však závisí od výsledku rokovaní, ktoré ešte nie sú na konci. Ďalší záujemcovia sa musia uspokojiť s kúpou ojazdených kusov. Tých ale nie je málo. Veď počas 68 rokov výroby vzniklo viac ako dva milióny exemplárov.