Pôvodné odhady totiž rátali so zvyšovaním cien ropy a s masívnym záujmom o hybridy a plug-in hybridy. Lenže ceny ropy medzičasom klesli a s nimi aj záujem zákazníkov o ekologické autá. Naopak, v USA vzrástol odbyt populárnych a, samozrejme, aj veľmi smädných pikapoch, SUV a crossoveroch. Predstava, že by taký Ford F-150, inak najpredávanejšie auto v USA, alebo Chevrolet Silverado, mali už o necelých desať rokov spotrebovať na 100 km len čosi vyše piatich litrov, je jednoducho mimo reality. Fyzika sa oklamať nedá.
Agentúra EPA spolu s úradom pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) a kalifornským úradom pre ochranu ovzdušia CARB (California Air Resources Board) preto pripravujú novú, miernejšiu, normu, ktorá by mala byť oznámená v roku 2018. A vychádza aj z údajov o doterajšom poklese priemernej spotreby. To však neznamená, že si americkí producenti vydýchnu. Šušká sa totiž, že nová norma bude tolerantnejšia len o dve až štyri deci. Potom by mala byť priemerná spotreba amerických áut od roku 2025 5,4 až 5,6 litra paliva.
A to je tiež úloha, ktorá si vyžiada nadľudské úsilie. Teda ak nechceme klamať sami seba virtuálnymi údajmi na papieri, tak ako je to dnes bežné najmä v Európe.