Takto malo vyzerať Bugatti Chiron. Šéfovia to zmenili

Bugatti Chiron už nie je žiadna novinka. Predstavené bolo v marci v Ženeve a splnilo to, čo všetci očakávali. Výkonom, maximálnou rýchlosťou, ale aj cenou zbúralo všetky mysliteľné hranice. Teraz však vieme, že mohlo byť ešte odvážnejšie.

27.07.2016 20:00
debata
Prednú časť mali tvoriť až tri „podkovy“, z... Foto: Bugatti
Bugatti Chiron - pôvodný návrh Prednú časť mali tvoriť až tri „podkovy“, z toho dve otočené horizontálne. Osvetlenie by potom zabezpečili diódy v ich lemoch a strednej lamele. To by vytvorilo nádherný svetelný podpis.

Má 1 500 koní, jazdí rýchlosťou 420 km/h a stojí 2 400 000 eur. To sú superlatívy, ktoré len ťažko ktosi prekoná. Bugatti Chiron je proste v sériovej produkcii absolútna jednotka. Nič silnejšie, rýchlejšie ani drahšie nenájdete. Uvažovať nad nedostatkami snáď ani nemá význam. Pravdou ale je, že jeho dizajn nie je až taký fascinujúci ako jeho parametre. Teraz ale vieme, že všetko mohlo byť inak. Pôvodne mal mať totiž Chiron obrie sacie otvory v prednej časti. Vedeniu sa však nepáčili.

Dnes vyzerá Chiron podstatne konvenčnejšie.... Foto: Bugatti
Bugatti Chiron - 2016 Dnes vyzerá Chiron podstatne konvenčnejšie. Sacie otvory sú pod svetlami tvorenými ôsmimi hlavnými diódami.

Všetko to začalo návrhmi interných koncernových dizajnérov. Oslovený bol aj Alexander Selipanov, bývalý dizajnér Lamborghini, ktorého pôvod asi netreba vysvetľovať. Práve jeho práce našli vo vedení koncernu najväčší ohlas. Od skíc tak prešiel nástupca Veyronu až do podoby modelov. Selipanov navrhol pre Chiron obrovské sacie otvory v prednej aj zadnej časti. Pochopiteľne, auto, ktoré musí za tri sekundy prečerpať a ochladiť 37 litrov chladiaceho média, ich naozaj potrebuje. Vedenie Bugatti si ale nebolo isté agresívnou vizážou a schválilo len bočný profil a zadnú časť.

Tú prednú musel Selipanov prepracovať do pomerne konvenčných tvarov so svetlami s ôsmimi hlavnými diódami. Tak sa stalo, že predok Chironu nemá veľa paralel so zadnou časťou. A to je pri pohľade na model a pôvodné skice trochu škoda. Auto za 2,4 milióna eur by malo byť jednoducho dokonalé. Je ale možné, že svoje zohrala aj aerodynamika. Extrémna maximálna rýchlosť si totiž vyžaduje dostatočný prítlak a z tohto pohľadu je možno schválené riešenie výhodnejšie. V každom prípade ale novou prednou časťou stratil Chiron na originalite.
Bugatti Chiron - pôvodný návrh
Bugatti Chiron - pôvodný návrh
+9Bugatti Chiron - pôvodný návrh

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Bugatti #Bugatti Chiron
Články podľa značiek