Bugatti Galibier je opäť na scéne. A s ním ďalšie tri modely

Bugatti Chiron nestane osamotené. Koncern VW tvorí pre slávnu francúzsku značku strategický plán. Príde limuzína, SUV a možno aj lacnejšie kupé.

01.08.2016 16:00
Jedným z nových modelov sa má stať ultraluxusná... Foto: Bugatti
Bugatti Galibier Concept - 2009 Jedným z nových modelov sa má stať ultraluxusná limuzína Galibier. Tá vznikla už v roku 2011, ale nový šéf značky Wolfgang Dürheimer ju v roku 2013 zmietol zo stola. Keď sa po škandále Dieselgate na post vrátil Wolfgang Dürheimer, projekt opäť oprášil.

O budúcnosti Bugatti sa rozhovoril marketingový šéf značky Stefan Brungs počas otvorenia nového luxusného showroomu v Londýne. A zdá sa, že sa je na čo tešiť. S jedinou výnimkou. Bugatti už nechystá otvorený Chiron. Zato sú v pláne ďalšie tri modely. Jeden z nich dobre poznáme. Nie je to totiž tak dávno, čo molsheimská značka masírovala verejnosť konceptom ultraluxusnej limuzíny Galibier. Predstavila ju v roku 2011. Za jej vznikom stál vtedajší šéf Bugatti Wolfgang Dürheimer. Ten dal Galibieru zelenú, pričom malo vzniknúť počas ôsmich rokov celkom 3 000 exemplárov.

Interiér má ponúknuť absolútny luxus a nové... Foto: Bugatti
Bugatti Galibier Concept - 2009 Interiér má ponúknuť absolútny luxus a nové technológie.

O dva roky však odišiel k Audi a na jeho kreslo sa posadil Wolfgang Schreiber, ktorý mal na Galibier celkom iný názor. Plány odložil do zásuvky. Lenže osud chcel aby sa na post vedenia firmy vrátil Dürheimer. A ten na Galibier rozhodne nezabudol. „Moje srdce bije naďalej pre Galibier, pretože máme množstvo revolučných nápadov, ktoré sa ešte nikto neodvážil uskutočniť. Vždy navštevujem autosalóny a sledujem, čo prémiový segment ponúka, nielen v oblasti luxusu, ale aj technológií. A som presvedčený, že budeme vedieť ponúknuť viac.“

Vyzerá to teda tak, že Galibier je už takmer istý. No nebude sám. Podľa Dürheimer má Bugatti rozpracované okrem limuzíny aj tri ďalšie možné smery o ktorých nesmie zatiaľ informovať. Šušká sa však o SUV, ktoré by mohlo spočívať práve na platforme Galibieru. Ten by si zas pre zmenu požičal základy z nového Porsche Panamera. Novinka by tak mohla konkurovať pripravovanému Rolls-Royce Cullinan. V hre je ale podľa neoficiálnych informácií aj elektromobil a navyše menšie a lacnejšie kupé ako Chiron.

Všetko teda nasvedčuje tomu, že Bugatti ostane pevnou súčasťou koncernu VW aj po škandále Dieselgate, ktorý robí wolfsburským účtovníkom vrásky na čele. Podmienkou ale je, aby bola slávna značka zisková. Astronomické straty len kvôli imidžu koncernu jednoducho nepripadajú do úvahy. Aj preto stojí nový 1 500-koňový Chiron 2 400 000 eur, čo je takmer 2,5 násobok ceny predošlého Veyronu. A v podobných intenciách sa budú nepochybne niesť aj cenovky ďalších nových modelov.

Bugatti Galibier
		Concept - 2009
Bugatti Galibier Concept
		- 2009
+9Bugatti Galibier Concept
		- 2009

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #Bugatti #Bugatti Chiron #Bugatti Galibier
Články podľa značiek