Po druhej svetovej vojne padlo v západonemeckej armáde rozhodnutie vybaviť pozemné ozbrojené zložky terénnym automobilom, ktorý by zvládal podobné úlohy ako Volkswagen Typ 82 zvaný Kübelwagen alebo americký džíp Willys MB. Do výberového konania sa prihlásili Porsche s modelom 597, Auto-Union s modelom DKW Munga a Borgward s modelom Goliath typ 31.

Goliath T31 poháňal dvojvalec s objemom 886 cm3 a s výkonom 40 koní, DKW Mungu dvojdobý trojvalec s objemom 896 cm3 a s výkonom 38 konských síl. Porsche ponúklo model 957 nazývany Jagdwagen, teda „poľovnícke auto“, ktorý bol zo všetkých adeptov najvýkonnejší. Poháňal ho totiž plochý 1,5-litrový vzadu umiestnený vzduchom chladený štvorvalec s výkonom 50 koní.

Išlo o „typické“ Porsche, keďže rovnaký agregát poháňal aj športový model 356 a dokonca aj legendárneho „Chrobáka“. Motor spolupracoval s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá výkon prenášala na obe nápravy. Pohon prednej nápravy bolo možné v prípade potreby odpojiť. Mohutný podvozok mal rázvor kolies len 2060 mm a vďaka tomu zvládal Jagdwagen až 65% stúpanie. Celkovo vážil 990 kilogramov maximálna rýchlosť sa pohybovala na úrovni 100 km/h. Pred dažďom ho chránila plátenná strecha.

Zo začiatku neboli súčasťou karosérie dvere. Ich funkciu nahrádzali vysoké prahy. Do auta teda bolo potrebné naskakovať. Neskôr vyrobené kusy už malé dvere mali. Typickou črtou bolo aj umiestnenie rezervného kolesa vpredu medzi svetlami. V rámci neskorších úprav došlo k zväčšeniu zdvihového objemu motora na 1,6 litra pri zachovaní rovnakého výkonu. Porsche plánovalo aj sériový automobil s rázvorom predĺženým na 2 400 mm a s piatimi karosárskymi verziami.

Projekt však stroskotal. Západonemecká armáda si z troch možností vybrala vozidlo DKW Munga, ktoré bolo najlacnejšie. Porsche nemalo dostatočné výrobné kapacity, a preto nemohlo ponúknuť konkurencieschopnú cenu. Vývoj prototypu Jagdwagenu stál 1,8 milióna nemeckých mariek. V rozmedzí rokov 1955 až 1958 bolo vyrobených 71 kusov modelu 597, z toho paradoxne 49 pre civilný sektor. Ide preto o cenný zberateľský kúsok.
Vozidlo na fotografiách pochádza z roku 1957 a je vo výbornom technickom stave. Pôvodne išlo o civilné vozidlo v Nemecku. Pred štyrmi rokmi našlo nového majiteľa v Japonsku, no ten sa ho nedávno rozhodol vydražiť. Aukcia sa uskutoční pod záštitou britskej spoločnosti Bonhams na okruhu v Goodwoode pri príležitosti septembrového podujatia Revival. Dražobná spoločnosť rozhodla, že historické terénne Porsche ponúkne za 170 až 200 tisíc libier, čo je v prepočte 200 až 236 tisíc eur.