Kým ešte v januári predstavoval podiel naftových modelov na celkových registráciách nových áut takmer 50 percent, v auguste to bolo len 45,3 percenta. To je najhorší výsledok od marca 2012. Podľa automobilového centra v Duisburg-Essene sa zákazníci stále viac prikláňajú k iným alternatívam, teda maloobjemovým preplňovaným benzínovým motorom a hybridom. Podiel predaja hybridov vzrástol z januárových 0,8 na 1,6 percenta.
Pri normálnych autách najlepšie dokumentuje tento trend fakt, že z 30 najpredávanejších modelov v Nemecku má pod kapotou z väčšej časti diesel len Volkswagen Passat. Pri všetkých ostatných vedú benzínové motory. Dokonca aj pri VW Golf, ktorý je najpredávanejším modelom Európy. Zákazníci dávajú prednosť motoru 1,2 TSI a pri Pole zas 3-valcu 1,0 TSI. Tie dokážu pri rozumnom štýle jazdy šetriť palivo, podobne ako naftové verzie, a sú pritom čistejšie a lacnejšie.
Tento trend pravdepodobne povedie aj k zmenám pohľadu samotných automobiliek na naftové motory. Nie je napríklad tajomstvom, že švédske Volvo plánuje už v dohľadnej budúcnosti skončiť s výrobou dieselov. Z dôvodu úpravy spalín sa stávajú príliš drahé a zložité. Naproti tomu benzínové hybridy a plug-in hybridy otvárajú nové možnosti, ako znížiť spotrebu na úroveň dieselov bez kompromisov v dynamike, komfortea negatívneho dopadu na životné prostredie.