O problémoch s predajom modelov Genesis sa prekvapivo otvorene rozhovoril šéf austrálskeho zastúpenia značky Scott Grant. Uviedol, že automobilka je prekvapená novinkami, ktorým v súvislosti s luxusnou divíziou čelí. „Naučili sme sa množstvo nových vecí, pokiaľ príde na rôzne požiadavky našich nových zákazníkov. Jednou z nich je, že klienti, túžiaci po luxusných modeloch sú oveľa náročnejší ako ľudia kupujúci Hyundai i20 alebo i30. A nejde len o samotný produkt.“
Díleri tvrdia, že s nimi strávia toľko času, že by zatiaľ vedeli predať päť normálnych Hyundaiov. Doteraz boli totiž zvyknutí na zákazníkov, ktorí vedia, čo chcú a aj si to kúpia. Lenže klientela Genesisu sa vracia do predajní aj trikrát, požaduje testovacie jazdy či zapožičanie vozidiel na víkend, čo stojí predajcov hodiny času s nejasným výsledkom. Podľa Granta je to pre dílerov niečo celkom nové. Podobne ako vyššia popredajná starostlivosť.
Ukazuje sa teda, že kvalitný produkt nestačí. „Pokiaľ ľudia míňajú na auto 70 000 eur, očakávajú aj vyššiu úroveň služieb a tú im my zatiaľ pravdepodobne nedokážeme poskytnúť. Nemám ilúzie o tom, že vstúpiť do tohto segmentu bude ľahké,“ priznal Grant. Možno aj to je dôvodom, prečo Hyundai odkladá vstup značky Genesis do Európy. Oficiálnym dôvodom je však zatiaľ nedostatočná ponuka motorov, ktorú má až na budúci rok obohatiť nový diesel. Bez neho by naozaj produkty Genesisu nemali v „naftovej“ Európe veľa šancí.