Pochopiteľne, aj od konkurencie. Do prísne stráženého centra v Berlíne stiahol ľudí z Tesly, General Motorsu, Fordu, ale aj Boba Mansfielda, ktorý pracoval na vývoji hodiniek Apple Watch, alebo Dana Dodgeho, ktorý vyvíjal softvéry pre BalckBerry. Na svetlo sveta sa dokonca dostali skice iCaru, ako si ho predstavoval dizajnér Aristomenis Tsirbas. Spoločnosť si tiež dala chrániť domény apple.car, apple.cars a apple.auto.
Všetky aspekty teda smerovali k presvedčeniu, že Apple skutočne pracuje na vlastnom autonómnom vozidle. Teraz však prenikli z kuloárov spoločnosti na svet informácie, že Apple zastavil vývoj vozidla iCar a prepúšťa zamestnancov. Výsledky výskumu však nezahodí do koša. Apple vraj len mení stratégiu projektu Titan. Namiesto celého auta chce vyrábať samotný systém autonómneho riadenia, ktorý bude dodávať už zavedeným automobilkám. Má to logiku.
Jednak Apple získa nových klientov a zároveň sa zbaví nákladov, ktoré by súviseli s produkciou nového auta či jeho distribúciou. Nebude teda potrebovať novú továreň ani dílerskú sieť. Je možné, že podobným smerom sa nakoniec vydá aj Google, ktorý nedávno podpísal dohodu s koncernom FCA (Fiat/Chrysler) práve o spolupráci na vývoji autonómnej technológie. Testovať ju bude na 200 kusoch upraveného Chrysleru Pacifica.