Citroën C3 WRC: 'Francúzska beštia' mení pravidlá

Citroën C3 je zaujímavý nielen tým, že bude schádzať z montážnych liniek závodu v Trnave. Ostrá verzia WRC je totiž prvým špeciálom predstaveným pre sezónu 2017. Zmenu pravidiel využil na maximum.

23.09.2016 16:00
debata
Nový Citroën WRC využíva na maximum možnosti... Foto: Citroën
Citroën C3 WRC Concept - 2016 Nový Citroën WRC využíva na maximum možnosti nových pravidiel. Bude hlučnejší, agresívnejší a bude mať vyšší výkon.

Citroën C3 ešte nestihol absolvovať svetovú premiéru na autosalóne v Paríži a už tu máme verziu WRC, pripravenú pre budúcoročný šampionát najdrsnejšej rely sveta. Vedenie tohto podniku navyše zareagovalo na dopyt fanúšikov, ktorí chcú viac hluku, výkonu a agresivity. A vyhovelo im. Ako to teda bude vyzerať? Odpoveď na túto otázku dá v Paríži práve Citroën C3 WRC, ktorý, aj keď ešte s prívlastkom Concept, je vlastne prvým oficiálne odhaleným špeciálom WRC šampionátu 2017.

S prenosom výkonu na trať pomôže elektronický... Foto: Citroën
Citroën C3 WRC Concept - 2016 S prenosom výkonu na trať pomôže elektronický diferenciál, ktorý je tiež výsledkom liberalizácie pravidiel.

Že bude definitívna verzia iná, je len málo pravdepodobné. Súťažný špeciál má už totiž za sebou rozsiahle testy na šotoline aj na asfalte. A bude to poriadna beštia. Mnohé naznačuje dizajn okorenený mohutným zadným krídlom, predným spojlerom a blatníkmi vytiahnutými do šírky až na 1 875 mm, čo povoľujú nové pravidlá. O potrebný prítlak sa budú starať aj dva difúzory, čo je opäť novinka. Celková dĺžka sa natiahla o 50 mm na konečných 4 150. A libe­ralizáciu vidieť aj pod kapotou.

Potrebný prítlak zabezpečí väčší zadný spojler,... Foto: Citroën
Citroën C3 WRC Concept - 2016 Potrebný prítlak zabezpečí väčší zadný spojler, ale aj povolené difúzory.
Upsizing síce nečakajte, stále tu bude vládnuť 4-valcová jednašestka, ale zväčšenie priemeru reštriktora turbodúchadla na 36 mm sa podpísalo pod nárast výkonu na približne 380 koní, teda na 280 kW, čo je o 60 viac. Ak si to dáme do súvisu so znížením hmotnosti o 25 kg, doteraz to bolo minimálne 1 200 kg, a povoleným elektronickým diferenciálom, máme sa na čo tešiť. A vlastne aj celý seriál WRC, ktorý ide uvoľnením pravidiel v porovnaní s F1 tak trochu proti prúdu. Prvý ostrý štart absolvuje nové športové náradie Citroënu v januári na Rallye Monte Carlo.
Citroën C3 WRC Concept - 2016
Citroën C3 WRC Concept - 2016
+7Citroën C3 WRC Concept - 2016

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Citroen #WRC #Citroen C3 #autosalón Paríž 2016
Články podľa značiek