Veľké kolesá ľudia milujú. Zvýraznia dizajn každého auta. Aj preto sú vždy súčasťou štúdii a konceptov a ako po prvej veci po nich siahajú aj tuneri. Lenže má to háčik. Veľké kolesá sú ťažké, čo zvyšuje váhu neodpružených hmôt, majú väčšiu zotrvačnosť, vyžadujú si výkonnejšie brzdy, viac konštrukčného priestoru a navyše, obúvať ich pneumatikami nie je práve lacné. Šéfdizajnér Renaultu, Laurens van der Acker, si ale myslí, že okrem estetiky by to mohlo mať aj svoje výhody.
Samozrejme, tie tu sú tiež, keďže väčšie koleso ľahšie prekonáva nerovnosti a v prípade, že je obuté pneumatikou s dostatočne veľkým profilom, prispieva aj ku komfortu. Napokon, priemer kolies sa neustále zväčšuje. V deväťdesiatych rokoch bežné trinástky – štrnástky už pomaly vymreli a aj autá nižšej strednej triedy používajú 17– či dokonca 18– palcové disky, čo bolo ešte pred pár rokmi nemysliteľné. A na tých luxusnejších môžeme nájsť 20– a viac-palcové. Lenže Laurens van der Acker, chce preskočiť vývoj hneď o niekoľko rokov.
Chce dvadsiatky pre všetky modely. A nehovorí do vetra. Renaut to ukázal už pri novom Scénicu a Grand Scénicu, ktoré budú mať svetovú premiéru na autosalóne v Paríži. S ničím menším ako dvadsiatkami ani nepočítajú. A postupne by mali prejsť na tento extrémny rozmer aj ďalšie Renaulty. Acker tvrdí, že ak sa použijú úzke plášte, napríklad s profilom 195/55, tak ako pri Scénicu, môžu mať veľké kolesá priaznivý vplyv na spotrebu paliva. A znížia sa vraj aj náklady na vývoj.
„Namiesto toho, aby konštruktéri neustále ladili podvozky pre jednotlivé druhy kolies alebo hľadali kompromis, ktorý nie je nikdy ideálny, budú sa môcť sústrediť na jednotné naladenie pre unifikované veľké kolesá.“ Acker sa teda neobáva ani straty komfortu. Pravdou ale je, že tak avantgardné obutie si vyžiada aj zmenu prístupu výrobcov pneumatík. Renaulty totiž budú, aspoň do času, kým k podobnému kroku nepristúpia iné automobilky, čo sa zdá málo pravdepodobné, používať veľmi atypické plášte.
Ich vývoj a výroba môže byť drahá, rovnako ako ich cena a dostupnosť, ale ako ukazujú nové francúzske dvojičky, nie je to nemožné. Za krátko by sa mohol navyše pridať aj Nissan a vôbec ďalšie značky aliancie, ako napríklad Infiniti. A úzke veľké pneumatiky by sa tak mohli stať časom samozrejmosťou.