Autosalón Paríž 2016: Svetové premiéry od A - M

Vo štvrtok začala pod Eiffelovkou najväčšia jesenná automobilová prehliadka Európy. Napriek tomu, že na výstave absentuje viacero značiek, o svetové premiéry nebola núdza. My vám prinášame prehľad tých najdôležitejších.

30.09.2016 19:00
Škoda Kodiaq Foto:
Na parížskej motoršou nechýbala ani Škoda. Hlavnou hviezdou bol, ako inak, nový Kodiaq.
debata

Autosalón v Paríži otvoril svoje brány po dvoch rokoch. V tých nepárnych sa totiž strieda s prehliadkou vo Frankfurte nad Mohanom. Zaujímavé ale je, že napriek všeobecnému rastu európskeho automobilového trhu na ňom viacero značiek chýba. A to nielen Volvo, ktorého skeptický vzťah k autosalónom je známy už dávnejšie. Chodí len do Detroitu, Ženevy a Pekingu. Inak dáva prednosť sociálnym sieťam. Zdá sa ale, že jeho názor začínajú zdieľať aj iní výrobcovia. Ako inak si vysvetliť, že do Paríža nedorazil ani Ford, Aston Martin či Rolls-Royce. Sú teda klasické salóny prežitkom?

Parížsky autosalón otvára brány pre verejnosť... Foto: Paris Motor Show
Paris Motor Show - 2016 Parížsky autosalón otvára brány pre verejnosť 1. októbra a potrvá až do 16. októbra. Prvé dva dni patrili novinárom. Druhú časť reportáže zverejníme v sobotu 1. októbra.
Azda nie. Je totiž veľa značiek, ktoré si príležitosť prezentácie vo francúzskej metropole nenechali ujsť. Napríklad aj koncern Volkswagen, sužovaný megakauzou dieselgate. No aj on na nákladoch škrtal. Doteraz nepredstaviteľné sa stalo skutočnosťou. Z koncernového portfólia totiž v Paríži chýbajú Bentley, Lamborghini aj Bugatti. A to, že Volkswagenu tečie do topánok, naznačil aj ďalší fakt. Očakávaná premiéra modernizovaného Golfu sa posúva na jarnú Ženevu. Jeho jedinou novinkou s logom VW sa tak stal koncept elektromobilu ID. To je na najväčšiu automobilovú značku Európy naozaj pramálo.

Našťastie, Paríž nie je len o Volkswagen, Volve alebo o Forde, takže premiér je nakoniec neúrekom. I keď, pravdupovediac, pamätáme si aj silnejšie ročníky. V dvoch častiach vám prinášame celkovo 40 najdôležitejších noviniek vrátane konceptov, a to v abecednom poradí. Niektoré z nich už poznáte, keďže množstvo automobiliek o nich informovalo v predstihu. Sú tu však aj prekvapenia, pri ktorých sa podarilo ustrážiť embargo až do otvorenia výstavy. Napríklad elektrické koncepčné SUV Mercedes-Benz Generaion EQ, BMW X2 a zo sériových premiér Suzuki Ignis alebo Audi Q5.

Alfa Romeo Giulia Veloce/AE – nové verzie

Alfa Romeo Giulia Veloce Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulia Veloce Alfa Romeo Giulia Veloce
Očakávané SUV Stelvio má premiéru naplánovanú na autosalón v Los Angeles a tak je najväčšou novinkou Alfy v Paríži Giulia Veloce, ktorá sa postaví medzi štandardné verzie a ostré 6-valcové Quadrifoglio Verde. Vystačí so 4-valcom 2,0 TBi, ktorého výkon vzrástol na 206 kW a krútiaci moment na 400 Nm. Voliť však môžete aj diesel 2,2 MultiJet (154 kW). Celé to dopĺňa športový exteriérový paket, ako aj kontrastné žlté strmene bŕzd a logá Veloce. Presne na opačnej strane hierarchie stojí ekonomicky orientovaná Giulia AE (Advanced Efficiency), ktorá podstúpila aerodynamickú optimalizáciu (cd 0,23). Jej naftový motor (132 kW) si v kombinácii s 8-stupňovým automatom a pneumatikami s nízkym valivým odporom vystačí so 4,2 litrami paliva na 100 km.

Audi Q5 – nová genenerácia

Audi Q5 Foto: Audi
Audi Q5 Audi Q5

Najstarší člen rodiny ingolstadtských SUV dostal v Paríži náhradníka. Konečne má tak Audi plnohodnotnú zbraň proti Mercedesu-Benz GLC. Dizajnovo nijako nevybočuje z ostrejšieho trendu naznačeného novým Audi Q2 a Q7 vrátane 6-uholníkovej masky. V porovnaní s minulosťou je novinka postavená na platforme MLB väčšia. Na dĺžku má 4 660, na šírku 1 890 a na výšku 1 660 mm. Napriek tomu je ľahšia o 90 kg. Aerodynamický odpor vzduchu klesol na Cd 0,30. Interiér je priestrannejší a ponúka virtuálny prístrojový panel s 12,3-palcovým monitorom aj 8,3-palcové rozhranie MMI. Do kufra naložíte 550 až 610 litrov batožín. Pod kapotou nájdeme minimálne 2-litrové motory TDI a TFSI s výkonom od 110 do 210 kW. To je asi o 20 kW viac ako v minulosti. Najvýkonnejším motorom je diesel 3,0 TDI. Pohon oboch náprav zabezpečuje nový úspornejší systém Quattro ultra. Novinkou je pneumatické odpruženie.

Audi A5/S5 Sportback – nová gnerácia

Audi S5 Sportback Foto: Audi
Audi S5 Sportback Audi S5 Sportback

Približne rok po novom kupé A5 priviezlo Audi do Paríža aj jeho 5-dverovú verziu Sportback. Novinka je postavená na platforme MLB pre modely s pozdĺžne uloženými motormi. Aj vďaka nej „schudol“ Sportback na váhe 85 kg. Pritom je väčší. Medzigeneračne narástol o 22 mm na konečných 4 773. Rázvor náprav sa natiahol z 2 810 na 2 824 mm. V kufri je 480 litrov pre batožinu. Technika pochádza k kupé A5. Základom sú 4-valce 2,0 TFSI a 2,0 TDI s výkonom od 140 do 185 kW. Najvýkonnejšou verziou je dieselové Audi A5 Sporback 3,0 TDI ( 210 kW). Osobitú pozíciu dostane ostrý derivát S5 Sportback so 6-valcom 3,0 TFSI s výkonom až 260 kW a permanentným pohonom Quattro. Základné verzie používajú ekonomickejší systém Quattro ultra.

BMW X2 Concept – koncept

BMW X2 Concept Foto: BMW
BMW X2 Concept BMW X2 Concept

BMW nezvykne prezentovať príliš futuristické koncepty. A tak je to aj v Paríži. Jeho vízia X2 je jasným predobrazom nového sériového modelu. Jednoducho, v Mníchove si myslia, že medzi rady X1 a X3 by sa zmestilo ešte jedno športovo orientované SUV, alebo, ak chcete, crossover. Dobrou správou je, že koncept posúva dizajn BMW míľovými krokmi vpred, aj keď ako showcar si môže dovoliť výstrednosti v podobe 21-palcových kolies, laserových svetiel a dverí bez opory stredového stĺpika. Rozmery ostávajú tajomstvom, podobne ako technika. Môžeme však predpokladať, že pôjde o ďalší model na platforme UKL, spoločnej s Mini. To znamená priečnu zástavbu motorov a prioritne predný náhon. Štvorkolka bude za príplatok. Napokon tieto základy už ma BMW X1 a zakrátko ich dostane aj nová jednotka.

Citroën C3 – nová generácia

Citroën C3 Foto: Citroën
Citroën C3 Citroën C3

Francúzska novinka prichádza po dlhých siedmich rokoch. Dizajnovo kráča v stopách crossoveru Cactus. Aj preto dostala horizontálne umiestnené predné svetlá a ochranné kapsule Airbump, či možnosť dvojfarebných kombinácií exteriéru. Celkovo podrástol Citroën C3 do dĺžky na 3 990 mm, čo je 49 mm viac. Rázvor náprav sa natiahol až o 74 na konečných 2 540 mm. V kufri bude 300 litrov. Interiér si z Cactusu požičal remene namiesto kľučiek dverí aj voľne stojaci displej multimediálneho rozhrania. Na pohon budú slúžiť benzínové 3-valce 1,0 PureTech, a 1,2 PureTech a tiež diesel 1,6 BlueHDi. Výkonové rozpätie siaha od 55 do 81 kW. Najväčšou vychytávkou je systém ConnectCam, čo nie je nič iné ako širokouhlá HD kamera, vďaka ktorej môže vodič nahrať video v dĺžke 20 s a zdieľať ho na sociálnych sieťach.

Citroen CXperience Concept – koncept

Citroën CXperience Foto: Citroën
Citroën CXperience Citroën CXperience

Táto štúdia s dĺžkou 4 800 mm, ktorá spája komfort sedanu s avantgardnou dvojpriestorovou karosériou, má byť predobrazom nástupcu starého Citroënu C5 a tiež dnes už neexistujúceho Citroënu C6. Francúzi sa tak chcú vrátiť do strednej triedy. Modro-zelený koncept má protismerné dvere, absentujúci stredový stĺpik a obrovské 22-palcové kolesá. Interiér predstavuje komfortné prvky programu Citroën Advanced Comfort, ktoré zahŕňajú displeje, reproduktory v opierkach hláv, ale aj podvozok, ktorý zvládne ponúknuť pohodlnú jazdu aj bez hydropneumatického pruženia. Vozidlo poháňa plug-in hybridná sústava s výkonom 220 kW, kombinujúca 4-valec 1,6 THP, zadný elektromotor a 8-stupňovú prevodovku. Zásoba li-ion akumulátorov s kapacitou 13 kWh má stačiť na bezemisnú prevádzku do vzdialenosti 60 km.

Dacia Logan/Sandero – facelift

Dacia Sandero Stepway Foto: Dacia
Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway

Rumunské lowcosty prešli faceliftom vrátane verzií Logan MCV a Sandero Stapway. Evidentná je nová predná maska, nárazníky aj reflektory. V interiéri sa objavuje nový volant, nové druhy textilného čalúnenia a saténové dekorácie namiesto chrómových. Ovládače okien sa presunuli zo stredovej konzoly na dvere. Novinkou je nasadenie cúvacej kamery či hill-holderu, uľahčujúceho rozbeh do kopca. Pod kapotou debutuje základný atmosférický 3-valec 1,0 SCe (55 kW), ktorý nahradí pôvodný 4-valec s objemom 1,2 litra. Výsledkom má byť zníženie spotreby paliva o 10 %. Pre úplnosť spomeňme, že SUV Duster bude od budúceho roka dostupné so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou 6EDC, a to v kombinácii s motorom 1,5 dCi (81 kW) a pohonom predných kolies.

Ferrari GTC4 Lusso T – nová verzia

Ferrari GTC4 Lusso T Foto: Ferrari
Ferrari GTC4 Lusso T Ferrari GTC4 Lusso T

V Maranelle prešaltovali už vlani na turbomotory. Posledným modelom, ktorý tejto mánii odolal, bol luxusný shooting brake GTC4 Lusso, A našťastie aj odolá. V Paríži však dostal novú základnú verziu. Tá zamenila 6-litrový atmosférický 12-valec (508 kW) za pre preplňovaný 3,9-litrový 8-valec známy z Californie T a 488 GTB. O nedostatok výkonu sa báť rozhodne nemusíte. Produkuje 449 kW a 760 Nm krútiaceho momentu. Navyše novinka zahodila pohon oboch náprav 4RM, riadenie zadných kolies našťastie ostalo. To znamená úsporu hmotnosti v porovnaní s výkonnejšou verziou asi 80 kg. Zásadné kompromisy v dynamike sa teda nekonajú. Na stovku to Lusso T zvládne za 3,5 s, čo strata jednej desatiny. A maximálka 320 km/h (– 15 km/h) bude iste tiež postačujúca. Jazdným vlastnostiam navyše prospeje lepšie rozoženie hmotnosti v pomere 47 : 53 %.

Honda Civic Hatchback – nová generácia

Honda Civic Hatchback Foto: Honda
Honda Civic Hatchback Honda Civic Hatchback

Desiata generácia Civicu mení tento model na nepoznanie. Uberá z futurizmu, no zato pridáva na rozmeroch. Nový európsky hatchback je dlhý 4 497, široký 1 800 a vysoký 1 421 mm. To znamená, že je až o 130 mm dlhší, o 20 širší, ale o 20 mm nižší. Rázvor náprav vzrástol medzigeneračne o 30 mm na konečných 2 700. Pritom je Civic o 16 kg ľahší a o 52 % tuhší. Dobrou správou je, že sa po dlhých rokoch vracia k dokonalejšiemu, no priestorovo náročnejšiemu nezávislému zaveseniu zadných kolies. Tou horšou, že vďaka tomu príde o zázračné sedadlá Magic Seat. Veľkosť kufra 478 litrov ostala na pôvodnej úrovni, práve vďaka väčšiemu formátu. Revolúcia nastala aj pod kapotou, kde nájdeme už len turbá – slabší 3-valec 1,0 VTEC Turbo (94 kW) a silnejší 4-valec 1,5 VTEC Turbo (132 kW). Oba s manuálom alebo kontinuálnou prevodovkou CVT. Modernizovaný diesel 1,6 i-DTEC dorazí až na konci budúceho roka.

Honda Civic Type-R – koncept

Honda Civic Type-R Concept Foto: Honda
Honda Civic Type-R Concept - 2016 Honda Civic Type-R Concept

Prekvapením je, že spolu s novým Civicom predstavuje v Paríži Honda aj koncept ostrej verzie Type-R. To najmä preto, že súčasný Type-R prišiel na trh len pred čosi vyše rokom, a to s veľkou pompou. Ako sa však zdá, jeho dni sú zrátané. Koncept nebude mať ďaleko do série. Oproti klasickej verzii Sport pridáva ešte agresívnejšiu vizáž s množstvom karbónu, obrovským zadným krídlom, centrálne vyvedenými koncovkami výfuku a 20-palcovými čiernymi diskami kolies, ukrývajúcimi červené strmene bŕzd. Po kapotou nájdeme opäť preplňovaný dvojliter 2,0 VTEC Turbo s výkonom minimálne 228 kW. Technologické portfólio však obohatí elektrické ovládanie obtokového ventilu, ktoré by malo ešte viac potlačiť turbodieru. Svedčí o tom tretie malé vyústenie pri koncovkách výfukov. Novinka príde na trh už budúci rok a po prvý raz zamieri aj do USA.

Hyundai i10 – facelift

Hyundai i10 Foto: Hyundai
Hyundai i10 Hyundai i10

Najmenší Hyundai prešiel v Paríži výraznou modernizáciou. Ako jeden z prvých dostane kaskádovú prednú masku. Nové sú reflektory aj nárazníky. V palete farieb pribudol červený lak a redizajnované boli aj disky kolies. V interiér nájdeme nový 7-palcový dotykový displej a audio kompatibilné so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. Navyše pribudli asistenčné systémy. Nová kamere varuje vodiča pred prekážkou a tiež monitoruje jazdné prúdy. To všetko pri rýchlostiach vyšších ako 60 km/h. Na technike sa ale nič nemenilo. V ponuke ostáva litrový 3-valec alebo výkonnejší 4-valec s objemom 1,25 litra. Okrem manuálnych prevodoviek možno naďalej voliť 4-stupňový automat.

Hyundai i30 – nová generácia

Hyundai i30 Foto: Hyundai
Hyundai i30 Hyundai i30

Tretia generácia hatchbacku i30 stavila na konzervatívnejší dizajn. Plavné línie Fluidic Scuplture sú jednoducho minulosťou. Zato tu máme kaskádovú prednú masku, nadčasové tvary a nové proporcie. Novinka je dlhšia o 40 mm (4 340 mm) a širšia o 15 mm (1 795 mm), zároveň však nižšia o jeden centimeter (1 455 mm). Nová je platforma s rázvorom 2 650 mm. Všetky kolesá sú zavesené nezávisle. V kufri je 395 litrov pre batožinu. Hyundai prichádza s vyslovene nadštandardnými prvkami ako napríklad ventilovanými sedadlami a celou plejádou asistenčných systémov. Novinkou pod kapotou je 4-valec 1,4 T-GDI (103 kW), ktorý doplní motor 1,0 T-GDI. Priaznivcov dieselov uspokojí i30 4-valcom 1,6 CRDi v troch výkonových verziách (70, 81 a 100 kW). Pripravená je aj 7-stupňová dvojspojková prevodovka 7DCT.

Hyundai RN30 – koncept

Hyundai RN30 Concept Foto: Hyundai
Hyundai RN30 Concept Hyundai RN30 Concept

Nie je tajomstvom, že Hyundai chystá divíziu N. Tá bude združovať ostré športové deriváty. A ako inak upútať pozornosť ako extrémnou tuningovou kreáciou novej tridsiatky. Presne to urobil Hyundai v Paríži. Rodinný hatchback prezliekol na nepoznanie. Využil pritom služby oddelenia Hyundai Motorsport. Dramaticky pôsobiaci aerodynamický kit a rozšírené blatníky tu nie sú len na parádu. Táto kórejská šelma má totiž pod kapotou preplňovaný dvojliter s výkonom 280 kW, krútiacim momentom 451 Nm, k tomu dvojspojku DCT a pohon oboch náprav. S trakciou pomáha elektronicky riadený „samosvor“ eLSD. Aj interiér pripomína skôr okruhový špeciál ako civilné auto. Takže máme sa na čo tešiť, aj keď sa sériový model bude držať viac pri zemi. Rozhodne však dostane dvojliter miesto trápiacej sa jednašestky.

Kia Carens – facelift

Kia Carens Foto: Kia
Kia Carens Kia Carens

Kompaktné kórejské 7-miestne MPV podstúpilo malý facelift. Vidieť to už na novom stvárnení tigrej masky, nových nárazníkoch, nových hmlových svetlách a prepracovaných 16-, 17– a 18-palcových diskoch. Pribudne modrý lak Mysterious Blue. V interiéri je nové sivé alebo čierne čalúnenie a k tomu 7– alebo 8-palcový dotykový displej rozhrania kompatibilný so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. Priplatiť si môžete za navigáciu TomTom či Audio JBL. Ponuka motorov sa nemení. Nová je len kombinácia naftového 4-valca 1,7 CRDi s paketom Eco pack, ktorý obsahuje štart-stop systém, pneumatiky s nízkym valivým odporom a dlhšie prevody 6-stupňového manuálu. Výsledkom má byť spotreba len 4,1 litra nafty na 100 km.

Kia Rio – nová generácia

Kia Rio Foto: Kia
Kia Rio Kia Rio

Nové Rio sa opäť rodilo vo vývojovej centrále v nemeckom Frankfurte a má ešte európskejší charakter. Prichádza s novou interpretáciou tigrej masky, ktorá je nižšia, ale širšia. Rio je 15 mm dlhšie (4 065 mm) a o 5 mm širšie (1 725 mm), ale zároveň o 5 mm nižšie (1 450 mm). Rázvor náprav narástol o 10 mm na konečných 2 580 mm. Zaujme dlhšou kapotou a kolmejším zadným stĺpikom. Karoséria používa až 51 % podiel vysokopevnostnej ocele. Interiér ponúka viac miesta, kvalitnejšie materiály a multimediálne rozhranie HMI, kompatibilné so smartfónmi. USB-porty nájdete aj vzadu. Do kufra naložíte vynikajúcich 325 litrov batožín (+ 35). Atmosférické agregáty 1,25 MPI (62 kW) a 1,4 MPI (73 kW) doplní nový preplňovaný 3-valec 1,0 T-GDI (73, 88 kW). Naftu zastúpi 4-valec 1,4 CRDi (52, 66 kW). Dvojspojková prevodovka 7DCT zatiaľ nie je v ponuke. Rio si musí vystačiť so 4-stupňovým automatom.

Land Rover Discovery – nová generácia

Land Rover Discovery Foto: Land Rover
Land Rover Discovery Land Rover Discovery

Priaznivci klasiky budú smútiť. Dvanásť rokov vyrábaná terénna klasika mení charakter. Nové Discovery dostalo samonosnú hliníkovú karosériu miesto rámu, prišlo o hranaté tvary aj zadné rezervné koleso. Je to jednoducho skôr moderné SUV ako off-road. Na druhej strane „schudla“ novinka o neuveriteľných 500 kg a pritom je väčšia. V dĺžke pribudlo 140 mm (4 970 mm) a na rázvore 40 mm (2 923 mm). Land Rover ubezpečuje, že napriek civilnejšiemu vzhľadu, v teréne kompromisy nerobil. Svedčí o tom svetlá výška až 283 mm a brodivosť 900 mm, čo je rekord v triede. V teréne pomáha štvorkolka, takčný systém Terrain response, redukčná prevodovka, adaptívny podvozok aj Transparent Bonnet, čo je takzvaná „priehľadná kapota“ na báze kamery a veľkého head-up displeja. Sedemmiestne SUV dorazí s naftovým 4-valcom 2,0 td4 Ingenium (132 kW) alebo Sd4 (176 kW). Modernizovaný 6-valec Td6 (190 kW) bude vrcholom naftovej ponuky. Benzín zastúpi trojlitrový 6-valec Si6 (250 kW).

Lexus UX – koncept

Lexus UX Concept Foto: Lexus
Lexus UX Concept Lexus UX Concept

Lexus privedie na svet ešte menšie SUV ako súčasné NX. Šušká sa dokonca, že by malo nahradiť nie príliš úspešný hybridný hatchback CT 200h. Naznačuje to parížsky koncept UX, ktorý zdieľa platformu s nedávno predstavenou Toyotou C-HR. Dĺžka štúdie je približne 4,3 metra. Vyniká futuristickým dizajnom, za ktorým stojí francúzske štúdio ED2. Ako sa na koncept patrí, chýbajú stredové stĺpiky aj spätné zrkadlá, ktoré nahradili kamery. Raritou sú čiastočne priehľadné predné stĺpiky, prístrojový panel vo forme holografickej gule a avantgardné sedadlá Kinetic tvorené špeciálnym výpletom. O technike nepovedal Lexus ani slovo. Isté však je, že v sériovom modeli budeme môcť rátať s benzínovými 4-valcami alebo hybridom s dvoma elektromotormi. Na diesel už Lexus definitívne zanevrel.

Lexus IS – facelift

Lexus IS Foto: Lexus
Lexus IS Lexus IS

Lexus osviežil po troch rokoch svoj kompaktný športový sedan IS. Veľa sa toho ale nezmenilo. Napokon, dynamické línie IS sú stále aktuálne. Napriek tomu dostal revidovanú vretenovú masku, nový predný nárazník s neprehliadnu­teľnými a funkčnými otvormi pre prívod vzduchu a výraznejšie svetlá. Povinnou jazdou je zmena dizajnu diskov a paleta farieb obohatená o odtiene Deep Blue Mica a Graphite Black. V interiéri je najväčšou zmenou zväčšený centrálny displej z pôvodných 7 až na 10,5 palca a nové tlačidlo Enter pre zjednodušenie ovládania systému Remote Touch Interface. Asistenčné systémy balíka Safety System Plus teraz dokážu pracovať aj na základe monitorovania chodcov. Technika ostáva bez zmien. Stále tu máme dve verzie – hybridnú IS 300h (164 kW) a IS 200t (180 kW).

Mercedes-Benz E All-Terrain – nová verzia

Mercedes-Benz E All Terrain Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E All Terrain Mercedes-Benz E All Terrain

Nová trieda E sa po prvýkrát vo svojej histórii vyberie do terénu. Robí to však citlivo. Verzia All-Terrain odvodená z nedávno predstaveného kombi dostala svetlú výšku 156 mm, čo je len o 29 mm viac. Z toho 14 mm pripadá na pneumatiky s vyšším profilom, obúvané na 19-palcových diskoch a zvyšných 15 na vzduchové odpruženie Air Body Control. Zároveň to ale znamená, že Mercedes-Benz E All-Terrain bude nižší než jeho konkurenti – Audi A6 Allroad a nové Volvo V90 Cross Country. Karoséria má výraznú plastovú ochranu spodných partií a drsnejšiu prednú masku s dvojicou perforovaných lamiel. Prekvapením je, že kariéru odštartuje All-Terrain s jediným motorom, no zato úplne novým dvojlitrovým naftovým 4-valcom verzie 220d (143 kW). Až neskôr bude nasledovať naftový 6-valec 350d (190 kW).

Mercedes-Benz Generation EQ – koncept

Mercedes-Benz Generation EQ Concept Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Generation EQ Concept Mercedes-Benz Generation EQ Concept

Mercedes-Benz plánuje elektrickú ofenzívu. A keďže BMW už má divíziu „i“, stvorí vlastnú „EQ“. Jej avízom je koncept Generation EQ, ako inak v podobe módneho 5-dverového SUV-kupé s čisto elektrickým pohonom a úplne novou elektrickou platformou. Rozmery nepoznáme, no tie nebudú ďaleko od súčasného GLC Coupé. Koncept poháňajú dva elektromotory so spoločným výkonom 300 kW, každý jednu z náprav. Zásoba li-ion akumulátorov s kapacitou 70 kWh má stačiť na dojazd 500 km. Dizajn zaujme plavnými líniami a lesklou čiernou maskou či podobne ladenou kapotou a strechou. Diódy nájdeme nielen vo svetlách, ale aj v zaslepenej maske. V interiéri so štvoricou samostatných sedadiel zmizli tlačidlá, nahradili ich dotykové displeje. Celá táto paráda stojí na 21-palcových diskoch. Hmotnosť batérii redukuje karoséria z ocele, hliníka karbónu.

Mercedes-AMG GT C Roadster – nová verzia

Mercedes-AMG GT Roadster Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT C Roadster Mercedes-AMG GT Roadster

Tak predsa. Napriek pochybnostiam prichádza z Affalterbachu AMG GT aj ako otvorený roadster. A poriadne nabrúsený, čo naznačuje už agresívnou prednou maskou. Za ňou pracuje známy preplňovaný 8-valec 4,0 V8 , tentoraz naladený na 410 kW, čo znamená, že svojím výkonom stojí medzi verziami kupé GT S (375 kW) a extrémnou GT R (430 kW). Z druhej menovanej si požičal roadster viacero prvkov. Napríklad aktívne aerodynamické prvky, širší rozchod zadných kolies, mimochodom riadených, a elektronický diferenciál pomáhajúci s trakciou tejto čistej zadokolky. Nechýbajú adaptívne tlmiče ani špeciálne odladený výfuk. V spolupráci so 7-stupňovou dvojspojkou šprintuje otvorené AMG GT Roadster na stovku za 3,7 sekundy a dosiahne maximálku 316 km/h.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #autosalón Paríž 2016
Články podľa značiek