
Mercedes-Maybach 6 Vision – koncept

Mini Clubman JCW – nová verzia

Rodina najostrejších Mini s logom JCW sa rozrastá. Po klasickom Mini JCW a kabriolete neprišlo však na rad 5-dverové Mini. Tuning podstúpilo prekvapujúco kombi Clubman. A v porovnaní so svojimi kratšími súrodencami prináša zopár zásadných zmien. V prvom má štandardne poháňané obe nápravy. To pri Mini JCW nie je možné a pri Mini Clubmane S len za príplatok. A má aj viac sily. Dvojliter TwinPowet Turbo dáva síce opäť 170 kW, ale o 30 Nm viac krútiaceho momentu (350 Nm). Či už s manuálom, alebo 8-stupňovým automatom potom zvládnu obe verzie šprint na stovku za 6,3 sekundy, čo je identická hodnota s krátkym Mini JCW. Sú tu tiež výkonnejšie brzdy Brembo a väčší spojler. Navyše dostanete v sérii LED svetlá. Pritom je v kufri stále nezmenených 360 litrov.
Mitsubishi Ground Tourer-PHEV – koncept

Japonci dorazili do Paríža s ďalším konceptom crossoveru. Tentoraz kombinujúcim SUV a GT. Vidieť to na robustnom pontóne a veľmi nízkej kabíne s veľkým sklonom čelného okna. Obutie 21-palcových kolies tiež zodpovedá jeho športovým ambíciám. Výkon nie je známy, ale technika rozvíja koncepciu elektromobilu s predĺženým dojazdom. A to vo veľkom štýle. Má nešpecifikovaný spaľovací motor, vyvinutý vraj špeciálne pre tento typ pohonu a až tri elektromotory, z toho dva vzadu. K tomu pridáva veľkú zásobu akumulátorov, ktorá má umožniť čisto elektrický dojazd 120 km. To je trikrát viac, ako má súčasný sériový Outlander PHEV. A keďže ide o koncept, neprekvapia kamery miesto zrkadiel ani protismerné dvere či absentujúci stredový stĺpik.
Nissan Micra – nová generácia

Novou Microu sa Nissan snaží zmazať lowcostový imidž predošlej generácie, vyrábanej v Indii. Opäť to má byť imidžové mestské auto, čo naznačil už ženevský koncept Sway. A to sa aj stalo. Piata generácia, ktorá bude mať spoločnú plaformu CMF s Cliom, prichádza s výrazne športovým dizajnom plným odvážnych prelisov, „plávajúcou“ strechou a dokonca kamuflovanými kľučkami dverí. K tomu pridáva až 125 variantov individualizácie pomocou farieb karosérie, odlišných kolies a doplnkov. Micra má byť väčšia zvonka aj zvnútra. Interiér stavil na kvalitnejšie materiály. Štandardom je 7-palcový dotykový displej rozhrania kompatibilného so smartfónmi. Pod kapotou nájdeme motory Renaultu – 3-valec 0,9 TCe a diesel 1,5 dCi, oba s výkonom 66 kW. V Nissane sú pyšní na autonómne brzdy, výstrahu pred kolíziou či monitorovanie jazdných prúdov, adaptívne svetlá a čítačku značiek. Francúzsky „závan“ cítiť aj z príplatkovej aparatúry Bose, opäť z Clia, a z výroby vo francúzskom Flins.
Opel Ampera-e – nový elektromobil

Ampera sa opäť vracia do Európy. S Chevroletom Volt už ale nemá nič spoločné – ako elektromobil s predĺženým dojazdom jednoducho na starom kontinente skončila. Zato si vzala za vzor čistý elektromobil Chevrolet Volt a k názvu pridal výstižné „e“. Prvé informácie síce Opel zverejnil už v januári, ale chýbalo to najdôležitejšie – dojazd a dynamické parametre. V Paríži konečne odhalil viac. Moderne vyzerajúci hatchback si v podlahe vozí akumulátory s kapacitou 60 kWh, čo je dvojnásobok Nissanu Leaf, alebo BMW i3. Dojazd má byť až 380 km a v ťažkých podmienkach, napríklad v zime minimálne 300. Amperu-e poháňa predný elektromotor s výkonom 150 kW. Z 0 na 50 km/h zrýchľuje za 3,2 sekundy. Ostatné údaje si Opel nechal pre seba. Rovnako ako cenu. Vždy však tvrdil, že Amepra bude dostupná.
Opel Zafira – facelift

Po štyroch rokoch dorazilo russelhaimské MPV do Paríža s faceliftom. A konečne vyzerá k svetu. Z prednej časti zmizli čudesné „bumerangy“ inšpirované elektrickým prepadákom Ampera a z názvu prívlastok Tourer. Nové sú aj nárazníky a svetlá, za príplatok adaptívne diódové s deviatimi režimami. Ampera sa jednoducho priblížila viac k novej Astre. A vidieť to aj v interiéri s úplne novou palubnou doskou a rozhraním IntelliLink so 7-palcovým dotykovým displejom a kompletnou konektivitou cez Apple CarPlay a Android Auto, či vysokorýchlostným pripojením LTE. Prístrojový panel má konečne farebný displej. Pod kapotou nájdeme už len preplňované motory Ecotec Turbo a dieselové CDTi s objemom od 1,4 do dvoch litrov. Výkony sa pohybujú od 88 do 147 kW.
Peugeot 3008/5008 – nová generácia

V Paríži Peugeot mení pôvodné modely 3008 a 5008 za nové generácie. Trend je jasný. Z MPV sa stávajú SUV či skôr crossovery, pretože s pohonom oboch náprav nepočítajú. So svojimi predchodcami nemajú nič spoločné. Stoja na ľahkej modulárnej platforme EMP2 a k novej generácii Peugeotov sa hlásia výraznou prednou maskou. Kým menšie 3008 s dĺžkou 4 450 mm bude konkurentom napríklad pre VW Tiguan, väčší 5008 s dĺžkou 4 640 mm a sedemmiestnym interiérom si to „rozdá“ so Škodou Kodiaq. Interiér prináša druhú generáciu i-Cockpitu, čo znamená virtuálny prístrojový panel pod čelným oknom a malý nízko usadený volant. Ponuka motorov siaha od 3-valca 1,2 Pure Tech (96 kW) cez 4-valec 1,6 THP (121 kW) až po diesely 1,6 BlueHDI (77, 88 kW) a 2,0 BlueHDi (110, 132 kW). Štvorkolku nečakajte.
Porsche Panamera 4 E-Hybrid – nová verzia

Rodina Panamery sa v Paríži rozrástla nielen o verziu Diesel so 4-litrovým 8-valcom s výkonom 310 kW šprintom na stovku za 4,5 sekundy, čo z nej robí automaticky najrýchlejší diesel sveta, ale aj o hybridnú verziu 4 E-Hybrid. Tá kombinuje 6-valcový agregát 2,9 V6 BiTurbo (243 kW) z Panamery S, spojený cez 8-stupňovú dvojspojku PDK s elektromotorom (100 kW). Výsledkom je maximálny výkon 343 kW a 700 Nm krútiaceho momentu. To je medzigeneračné zlepšenie o 64 kW a 120 Nm. Spolu s nižšou hmotnosťou to znamená zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,6 s, čo je len desatinková strata na najvýkonnejšiu Panameru Turbo. Novinkou je aj pohon oboch náprav. Batérie s kapacitou 14,1 kWh umožňujú v režime E-Power bezemisný dojazd do vzdialenosti 50 km.
Renault Mégane Grand Coupé – nová verzia

S Renaultom Fluence je koniec. Trojpriestorová verzia Mégane sa vracia späť do rodiny a to pod odvážnym názvom Grand Coupé. Silueta zadnej časti tomu ale čiastočne zodpovedá. Vychádza z kombi Sport Tourer, čo znamená rázvor náprav 2 712 mm, ktorý je dlhší v porovnaní s hatchbackom o 43 mm. Celkovú dĺžku zatiaľ nepoznáme, ale vieme, že pod zadné veko sa zmestí 508 litrov batožín. To je síce o 22 menej ako predtým, Renault však sľubuje bezkonkurenčný priestor na nohy pre zadných pasažierov. Vybavenie bude ťažiť zo všetkých vychytávok Mégane. Počítať tak máme s digitálnym prístrojovým panelom s uhlopriečkou sedem palcov, centrálnym 8,7-palcovým „tabletom“ rozhrania R-Link 2 či príplatkovým head-up displejom. Pod kapotu to bude jasný Mégane. To znamená ponuku preplňovaného 4-valca 1,2 TCe (97 kW) alebo dieselov 1,5 dCi (66, 81 kW) a 1,6 dCi (96 kW).
Renault Grand Scénic – nová generácia

Po premiére nového Scénicu v Ženeve prišiel rad na predĺženú verziu Grand Scénic. Aj ona sa svojím charakterom posúva smerom k módnym crossoverom i keď siluetou ostáva jasným MPV. Používa raritné 20-palcové disky kolies obuté ešte avantgardnejšími úzkymi pneumatikami s rozmerom 195/55 R20. Svetlá výška narástla na konečných 160. Po predné stĺpiky je Grand Scénic identický so Scénicom. V zadnej časti však pribudlo 240 mm, čím narástla celková dĺžka na 4 636 mm. Aj vďaka rázvoru náprav, ktorý sa natiahol na 2 804 mm (+ 70 mm), si trúfne na 7-člennú posádku. Tretí rad sedadiel je sklopný jediným dotykom. Potom sa do kufra zmestí ohromných 718 litrov batožín. Na výber bude zo štyroch dieselových a dvoch benzínových motorov s výkonom od 66 do 97 kW.
Renault Alaskan – nový model

Renault už jeden pikap má. Oroch, odvodený z Dacie Duster, je však zatiaľ výsadou trhov Latinskej Ameriky a do Európy sa vôbec nechystá. To však nie je prípad Alaskanu. Ten ale tiež nie je celkom Renaultom, ale prezlečeným japonským Nissanom Navara. Dizajnéri si s ním však dali dosť práce. Alaskan dostal charakteristickú prednú masku súčasných Renaultov. Vyrábať sa bude v troch verziách. S krátkou kabínou Single Cab, so strednou Chassis Cab a s luxusnou Double Cab, ktorá ponúkne dva páry dverí. Pod kapotou je výlučne francúzska technika. Alaskan poháňa naftový 4-valec 2,3 dCi s dvojicou turbodúchadiel, známy napríklad z Masteru. Zákazníci dostanú na výber dve verzie s výkonom 118 alebo 140 kW. A tiež 6-stupňovú manuálnu alebo 7-stupňovú automatickú prevodovku, či pohon 4×4. Odviezť by mal tonu nákladu.
Renault Trezor – koncept

Pamätáte si ešte na koncept DeZir z roku 2010, ktorý odštartoval dizajnovú revolúciu v Renaulte? Ovplyvnil podobu Clia, Capturu a mnohých ďalších sériových modelov. Nová parížska štúdia Trezor má podobnú úlohu, lenže pre budúcnosť. Renault ju nazval Trezor, čo znamená vo francúzštine „poklad“. Fascinujúce kupé, ktoré nekládlo dizajnérom žiadne limity, s dĺžkou 4 700 a výškou len 1 080 mm, je vlastne formulou E v civilnom kabáte. Trezor totiž poháňa silný elektromotor s výkonom 260 kW, vďaka ktorému zrýchľuje na stovku za štyri sekundy. Do dvojmiestneho kokpitu sa nastupuje po otvorení celej strechy aj s čelným oknom a prednou kapotou. Takže dvere už nie sú treba. Karoséria je pritom vyrobená z uhlíkových vlákien. Celý koncept však i tak váži 1 600 kg, za čím stoja najmä akumulátory s neznámou kapacitou.
Smart Electric Drive – nová verzia

Dva roky od uvedenia tretej generácie Smartu prichádza čas na premiéru elektrických verzií Electric Drive. Všetky tri verzie od dvojmiestneho Smartu Fortwo cez kabriolet až po 4-miestny Forfour poháňa vzadu umiestnený trojfázový synchrónny elektromotor. Má výkon 60 kW a krútiaci moment 160 Nm, dostupný od nulových otáčok. Energiu čerpá z li-ion akumulátorov s kapacitou 17,6 kWh. Kapacita sa teda nezvýšila, ale dojazd áno. Novinka má na jedno nabitie zvládnuť 160 km, čo je o 40 km viac ako v minulosti. Na predĺžení bude participovať špeciálne ekonomický jazdný režim Eco, ktorý využíva na určovanie miery rekuperácie radar. Batérie dobijete z bežnej elektrickej siete vďaka zabudovanej palubnej nabíjačke približne 3,5 hodiny, čo je skrátenie 40 %. A s 22-kilowattovou rýchlonabíjačkou to zvládnete dokonca za 45 minút.
SsangYong LIV- 2 – koncept

Kórejsko-čínsky expert na SUV priviezol do Paríža štúdiu LIV-2. Nejde o výstrel do tmy. Koncept predznamenáva príchod novej vlajkovej lode, ktorá by sa mala predstaviť už budúci rok a zastúpiť Rexton. A je sa na čo tešiť. Lenže nehovoríme o dizajne, i keď ten je vzhľadom na pôvod SsangYongu vcelku vydarený, ale o technike. V časoch, keď svet prichádza o pravé off-roady, čo vidieť na novom Discovery, LIV-2 prezentuje klasický koncept s podvozkovým rámom a poriadnou štvorkolkou. Navonok sa ale bude tváriť ako luxusné SUV s množstvom efektných prelisov a rozšírenými blatníkmi. Podobne je to v interiéri, kde nebude chýbať dotykové rozhranie ani tretí rad sedadiel. A pod kapotu zavíta buď 4-valecs objemom 2,2 litra (133 kW), alebo preplňovaný benzínový motor GDI (166 kW).
Suzuki SX4 S-Cross – facelift

Už po troch rokoch produkcie prichádza Suzuki s faceliftom SX4 S-Cross. A to radikálnym. Nepochybne ide o reakciu na slabé predaje spôsobené nevýrazným dizajnom. Prepracovaná je celá predná časť s agresívnou maskou s vertikálnymi lamelami a zmeny doznali aj svetlá, nárazník a kapota. Naopak, vzadu je nová len grafika reflektorov. V interiéri nás čakajú kvalitnejšie materiály, viac chrómu, no najmä 7-palcové rozhranie z Vitary s dotykovým monitorom, kompatibilné so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. Pod kapotou došlo doslova k revolúcii. Atmosférický motor 1,6 VVT je minulosťou. Vládnu tu už len turbá – 3-valec 1,0 BoosterJet (82 kW) a 4-valec 1,4 Boosterjet (103 kW). Silnejší môže byť spriahnutý s pohonom oboch náprav AllGrip aj 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Diesel 1,6 DDiS od Fiatu (88 kW) ostáva bez zmien. Tiež ho je možné kombinovať so štvorkolkou.
Suzuki Ignis – nová generácia

Rok po Tokijskej premiére prichádza crossover Ignis aj do Európy. Oživuje spomienky na rovnomenný model, ktorý sa z ponuky vytratil pred ôsmimi rokmi. Jeho návrat avizovala štúdia iM4. Subkompakt s dĺžkou len 3 700 mm, šírkou 1 660 a výškou 1 595 milimetrov má svieži dizajn s nádychom triedy SUV. Tomu zodpovedá aj nadštandardná svetlá výška 160 mm. Napriek krátkemu rázvoru len 2 435 mm má Ignis ponúknuť slušný vnútorný priestor. Kufor možno variovať vďaka posuvnej zadnej lavici. Nájdeme tu aj dotykové rozhranie. O pohon sa postará atmosférický 4-valec 1,2 DuelJet (66 kW) spojený 5-stupňovou manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou. Verzia SHVS s rekuperáciou brzdnej energie má mať spotrebu pod päť litrov. No najväčšou bombou Ignisu bude príplatková štvorkolka AllGrip.
Seat Ateca X-Perience – koncept

Najväčšou hviezdou Seatu je nepochybne jeho prvé SUV Ateca. To v Paríži bolo ale iné, než ako ho poznáme. Malo prívlastok konceptu a názov X-Perience. Hrá sa totiž na off-road. A nejde len o dizajnovú kreáciu. V budúcom roku má totiž naozaj doraziť na trh drsnejšia verzia. A parížsky koncept je jej predvojom. Ateca X-Perience dostala neprehliadnuteľné strieborné chrániče spodných častí nárazníkov, výrazné plastové lemy blatníkov či podbehov a tiež panely, ktoré kryjú motor a prevodovku. Celé to dotvárajú pneumatiky s vyšším profilom, obuté na 18-palcových diskoch kolies a olivovozelený lak, odolný proti poškriabaniu. Pod kapotou pracuje najsilnejší z ponúkaných motorov – 4-valec 2,0 TDI ( 140 kW), spojený so 7-stupňovou dvojspojkou DSG a pohonom 4Drive. O lepšiu trakciu sa stará elektronická „uzávierka“ diferenciálu XDS.
Škoda Kodiaq – nový model

Prvé 7-miestne SUV od Škody stojí na platforme MQB, podobne ako VW Tiguan či Seat Ateca. V porovnaní so svojimi súrodencami je ale najväčšie. Na dĺžku má až 4 697 mm , čo je o 114 mm viac ako má Tiguan. Takže jeho karoséria robustných tvarov zvládne tri rady sedadiel. Pod zadným, elektricky ovládaným vekom, ukrýva Kodiaq ďalšiu zbraň. V 5-miestnom usporiadaní doň naložíte až 720 litrov batožín. Posunutím druhého deleného radu o 18 cm či úplným sklopením vzrastie prepravná kapacita na rekordných 2 065 litrov. Úplne nová „palubovka“ dostala multimediálne rozhranie kompatibilné so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto, ale aj on-line prístup na internet. Na výber je päť motorov TDI a TSI s výkonom od 92 do 140 kW, a tri druhy prevodoviek. Silnejšie verzie majú samozrejme pohon 4×4.
VW ID – koncept

Volkswagen zachraňuje po afére dieselgate svoj ekologický imidž. V Paríži predstavuje už druhý tohtoročný koncept elektromobilu. Má sa z neho stať „Chrobák budúcnosti“. Ale nie až tak vzdialenej. Sériová verzia príde v roku 2020. ID Concept je dlhý len 4 100 mm, čo je o 155 menej ako Golf, ale rázvorom 2 750 mm konkuruje Passatu. Aj preto má mimoriadne priestranný interiér. Zadný pár dverí sa vysúva dozadu, predné sa otvárajú klasicky. VW počíta s plne autonómnym riadením. V režime autopilota sa preto volant stiahne do palubnej dosky. Koncept poháňa zadný elektromotor (125 kW), ktorý čerpá energiu z li-ion batérií umiestnených v podlahe platformy MEB, určenej výhradne pre elektromobily. Dojazd odhaduje Volkswagen na 600 km. ID Concept zrýchľuje na stovku za osem sekúnd a dosiahne maximálku 160 km/h. Vychytávkou je obrovský head-up displej s takzvanou rozšírenou realitou.