
Lenže cenovka za každý exemplár sa vyšplhala na astronomických milión eur! To je za auto s výkonom 340 kW, zrýchľujúce na stovku za 3,9 sekundy, predsa len trochu priveľa. Najmä, ak uvážite, že oficiálne udávaný dojazd 450 km je len papierovou fikciou a aj to len za predpokladu, že s týmto elektrickým kupé nerobíte to, na čo je určené. Pri dynamickej jazde musia byť batérie s kapacitou 94 kWh „vyžmýkané“ do vzdialenosti 100 km.
Reakcia na seba nedala dlho čakať, respektíve žiadna neprišla. Za rok a pol sa pre R8 e-tron rozhodlo ani nie 100 zákazníkov. Veď za milión môžete mať v garáži prakticky čokoľvek. Medzičasom navyše prepukla kauza Dieselgate, ktorá urobila škrt aj iným, omnoho perspektívnejším projektom, napríklad novej Škode Roomster, a tak bolo len otázkou času, kedy v Ingolstadte celý projekt ukončia. To sa stalo práve v týchto dňoch. R8 e-tron končí. Za sebou necháva obrovskú sekeru, ale udržiavať ho pri živote by bolo ešte drahšie.
Takže tu máme ďalší príklad ťažkého života elektromobilov. Až prekvapuje, aký optimizmus okolo nich do budúcnosti vládne. Veď už v roku 2025 chce samotný Volkswagen vyrábať milión elektrických áut ročne.