Škoda Polar: Chystá sa malé SUV. Je rozhodnuté

Kodiak a Yeti neostanú v ponuke boleslavských SUV osamotené. Chystá sa najmenší člen rodiny. Zatiaľ nemá názov, no o jeho produkcii je rozhodnuté. Mal by sa stať bratom Seatu Arona a zatiaľ neznámeho Volkswagenu.

26.10.2016 19:00
1
Škoda Polar má vychádzať z Fabie, no bude... Foto: Rmcardesign.com
Škoda Polar - ilustrácia Škoda Polar má vychádzať z Fabie, no bude väčšia priestrannejšia. K tomu pridá vyšší podvozok. (ilustrácia)

SUV a crossovery sú dnes jediným výrazne rastúcim segmentom automobilového trhu. Zákazníci masovo prechádzajú od klasických modelov k praktickým autám, ktoré zvládnu ľahší terén. Ponuku rozširuje aj koncern Volkswagen. Len za posledný rok pribudol v jeho portfóliu nový Tiguan, Seat Ateca, Škoda Kodiaq, Audi Q2 a Q5. Lenže to nie je koniec. Chystajú sa aj trojčatá, ktoré budú vstupnou bránou do sveta SUV koncernu VW.

Ako prvý príde Seat Arona. Španielska automobilka to potvrdila na autosalóne v Paríži. A to už na budúci rok. Za Aronou má nasledovať podobne ladený Volkswagen, o ktorom si môžeme urobiť predstavu vďaka marcovému konceptu T-Cross Breeze, i keď ten sa predstavil v podobe kabrioletu. To však nie je prekvapením. Konečne sa ukázalo, že malé SUV pripravuje aj Škoda. Z trojčiat príde ako posledné.

Súrodencami Polaru majú byť Seat Arona a tiež... Foto: Rmcardesign.com
Škoda Polar - ilustrácia Súrodencami Polaru majú byť Seat Arona a tiež malé SUV od Volkswagenu.

Potvrdil to sám šéf vývoja Škody, Christian Strube, ktorý na otázku, či si môže Škoda dovoliť ignorovať triedu malých crossoverov, odpovedal: „Nie, samozrejme, že nie. Po Kodiaqu a Yeti príde rad aj na menšie štýlové SUV. Už na ňom pracujeme.“ Nový model zatiaľ nemá meno, no skloňujú sa názvy Polar, Airon či Aratan, ktoré má mladoboleslavská značka už dlhšie registrované. Základom „Polaru“ by mohla byť Fabia. Škoda chce však opäť ťažiť z bonusu väčšieho priestoru a praktickosti.

V porovnaní s Fabiou bude preto „Polar“ väčší vo všetkých smeroch a to isté má platiť aj ak ho porovnáme s jeho budúcimi súrodencami. Je preto možné, že na rozdiel od Volkswagenu a Seatu použije Škoda opäť hybridnú platformu, poskladanú z koncernových modulov tak, ako to urobila už viackrát, napríklad pri Roomsteri, Yeti či predošlých generáciách Superbu. Platforma MQB by bola jednoducho drahá. „Musíme nájsť správny kompromis medzi investíciami a snahou dať veci dohromady správne,“ dodal na konto malého SUV Strube.

Nech to už bude akokoľvek, novinka, ktorá nepočíta s pohonom 4×4, by sa mala predstaviť v roku 2019. To už bude na svete nové Yeti a tiež SUV-kupé na báze Kodiaqu, určené prioritne pre Čínu, kde sa bude aj vyrábať. Vylúčená však nie je ani jeho európska kariéra. Zatiaľ si musíme vystačiť s neoficiálnymi ilustráciami, ktoré ukazujú malý crossover, nápadne podobný súčasnej Fabii.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
1 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda-Auto #Škoda Polar
Články podľa značiek