Seat spojil sily so španielskou vodárenskou spoločnosťou Aqualia a vytvorili projekt Smart Green Gas. Pod anglickým názvom sa ukrýva snaha vyrábať ekologický plyn, ktorý by mohol slúžiť ako palivo pre autá jazdiace na CNG. Významným faktorom projektu je, že bioplyn by sa mal získavať z odpadových vôd.
Vozidlá jazdiace na stlačený zemný plyn nepatria medzi najrozšírenejšie, no určite sa zaraďujú medzi ekologickejšie alternatívy k autám spaľujúcim benzín alebo naftu. Ojedinelé nie je ani ich využite vo vozidlách hromadnej dopravy. Lenže aj zemný plyn je, podobne ako ropa, fosílne palivo, a teda patrí medzi neobnoviteľné zdroje energie.Na druhej strane biometán získaný z odpadových vôd možno považovať za obnoviteľné palivo, ktoré sa dá navyše vyrábať vo veľkých množstvách. Ďalšou jeho výhodou sú výrazne nižšie emisie oxidu uhličitého.

Skúšobná produkcia prebieha v čističke odpadových vôd v španielskom meste Jerez de la Frontera. Vyrábané palivo je vhodné pre akékoľvek vozidlo využívajúce na pohon CNG. Seat poskytol spoločnosti Aqualia dva automobily Seat Leon TGI, aby dokázala, že použitie vyrobeného biometánu je reálne.
Zástupcovia automobilky uviedli, že projekt by mohol pomôcť odľahlým oblastiam zabezpečiť si energetickú sebestačnosť a zmenšiť energetickú závislosť od medzinárodných ropných spoločností. Zároveň ide o skvelú príležitosť poskytnúť ekologickejšiu formu dopravy pre mestá, čo je jedným z hlavných cieľov oddelenia CNG španielskej automobilky.

Generálny riaditeľ firmy Aqualia Felix Parra sa domnieva, že stredne veľká čistička odpadových vôd by bola schopná denne vyprodukovať približne jeden milión litrov biopaliva, čo by stačilo na pohon viac ako tristo vozidiel. Z tohto projektu by mohli profitovať samosprávy, ktoré by biopalivo mohli využívať vo vozidlách zabezpečujúcich služby verejnosti, akými sú autobusy, smetiarske autá, sanitky, policajné autá a pod.