Švédsky výrobca superšportov a hyperšportov bol prvou automobilkou, ktorá ponúkla duté karbónové disky s cestnou homologizáciou. Objavili sa na Agare, ale aj na šialenom One:1. Boli extrémne pevné aj ľahké. Mali však chybičku krásy. A to doslova, pretože neboli príliš pekné. Ich päťlúčový dizajn, ako z „rebriniaka", vychádzal výlučne z funkcie. Estetika nehrala rolu.
Teraz ale Koenigsegg predstavuje druhú generáciu dutých diskov Aircore. A na nich už vidieť, že prešli rukami štylistov. „Najprv sme museli zvládnuť samotnú technológiu a až potom sme mohli začať rozmýšľať nad estetickými aspektmi,“ povedal na tému kolies z uhlíkových vlákien Christian von Koenigsegg.
Novinka má dizajn troch spojených prstencov a rovnako úžasné parametre ako prvá generácia. Navyše sú disky o palec širšie, keďže hybridná Regera je z dôvodu použitia akumulátorov ťažšia, než Agera. Podľa Christiána von Koenigsegga by tento dizajn nebolo možné urobiť z hliníka. Niektoré časti by boli jednoducho príliš ťažké a niektoré zas príliš krehké, ak by boli duté.
„S dutým karbónom môžete rozmýšľať pri navrhovaní kolies úplne inak,“ dodáva Koenigsegg. Lenže za ich výnimočné parametre si švédska spoločnosť nezabúda účtovať. A to astronomickú cenu. Za jednu súpravu zaplatíte 46 000 eur. To je dosť na to, aby ste si kúpili dobre vybavené auto strednej triedy od Passatu až po Škodu Superb, a to so štvorkolkou.
Lenže čo je to za položku, ak len za samotnú Regeru zaplatia záujemcovia 2,1 milióna eur.