Land Rover Defender: 'Železo' vystrieda elektronika

Nový Defender nebude už nikdy taký, ako predtým. Nástupca drsného off-roadu má totiž naplánovanú kariéru elektronikou nabitého SUV. Dokonca viac ako v prípade nového Discovery.

09.11.2016 16:00
debata
Dizajn nového Defenderu bude inšpirovaný... Foto: Land Rover
Land Rover DC100 Concept - 2011 Dizajn nového Defenderu bude inšpirovaný konceptmi DC100 z roku 2011. Vzniknúť má kratšia aj dlhšia verzia.
Nový Land Rover Defender nám britská automobilky sľúbila už vlani. Lenže projekt mešká a meškať bude. To, čo sa po premiére konceptu DC100 v roku 2011 zdalo ako hotová vec, prešlo totiž radikálnou zmenou. Zmenila sa samotná podstata. V Sollihul rozhodli, že nástupca jedného z posledných pravých off-roadov bude nielen ľahší a vzdá sa rámového podvozku či tuhých náprav, ale zaujme post vôbec najmodernejšieho modelu značky. A to je obrat o 180 stupňov. Preto príde Defender až v roku 2019.

Šéf skupiny Jaguar Land Rover Ralf Speth hovorí, že prvé husle budú hrať v Defendere elektronické systémy. Má ich byť dokonca viac ako má novučičky Discovery. Automobilka si síce uvedomuje, že tým príde o zákazníkov z radu „roduverných“, lenže až tak ľúto jej za nimi nebude. Predaje Defenderu totiž nikdy neprekročili 20 000 kusov ročne. A ten nový ich chce prilákať takmer trojnásobok. Zároveň ubezpečuje, že to bude práve elektronika, ktorá umožní zvládať Defenderu tie najťažšie terény.

Počíta tiež s výrobou ortodoxnej aj luxusnej verzie, vždy však s piatimi dverami, a tiež s návratom benzínových motorov, ktoré Defenderu v posledných rokoch chýbali. Pôjde o preplňované dvojlitre Ingenium spojené buď so 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami, alebo 9-stupňovými automatmi. Vzniknúť by tak mala celá rodina. O komfort sa postará príplatkové pneumatické odpruženie. Dobrou správou je, že produkcia novinky by mala prebiehať na Slovensku v novom závode pri Nitre.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Land Rover #Land Rover Defender #Land Rover DC100
Články podľa značiek