Pre najväčšiu tuningovú šou planéty SEMA v Las Vegas si Mazda aj tento rok pripravila dva koncepty. V porovnaní s tými vlaňajšími dokázala i tak extrémne ľahkej Mazde MX-5 odobrať ďalšie kilogramy.
Foto: Mazda
Mazda MX-5 Speedster Evolution Concept - 2016 Perleťovobiely koncept MX-5 Speedster sa vzdal všetkého prebytočného, vrátane čelného okna a strechy. V porovnaní so sériovým modelom schudol o 159 kg. Na váhe by mal mať len 900 kg.
Mazda MX-5 si od svojho uvedenia na trh zakladá na nízkej hmotnosti. Tá by ale mohla ísť v budúcnosti dole ešte viac. Napokon, potenciál ukázala japonská automobilka už vlani v Las Vegas, kde vystavila dva koncepty MX-5 Spyder a Speedster, ľahšie než sériový roadster. Teraz ale išla ďalej, doslova do extrémov. Nový Speedster s prívlastkom Evolution, vychádzajúci zo súťažnej MX-5 Global Cup, podstúpil ďalšiu diétu. Ani vlani už nemal čelné sklo a strechu, lenže teraz prišiel o ďalšie prebytočné kilogramy.
Foto: Mazda
Mazda MX-5 RF Kuro Concept - 2016 Perleťovobiely koncept MX-5 Speedster sa vzdal všetkého prebytočného, vrátane čelného okna, strechy či airbagov. V porovnaní so sériovým modelom schudol o 159 kg. Na váhe by mal mať len 900 kg.
Napríklad tým, že v interiéri nenájdete prakticky nič okrem volantu a sedadiel. Nie je tu dokonca ani airbag. Nie je ho treba, keďže jazdec dostane prilbu. A klasický prístrojový panel nahradil ľahučký displej. Olovený akumulátor zas Speedster zamenil za li-ion batériu. Ďalšie dekagramy išli dole použitím odlišných predných bŕzd. Výsledkom je úspora 45 kg v porovnaní s vlaňajším konceptom a až 159 kg v porovnaní so sériovým roadsterom. Takže na váhe by mal mať Speedster Evolution len 900 kg.
Foto: Mazda
Mazda MX-5 RF Kuro Concept - 2016 Diéte padol za obeť klasický prístrojový panel aj airbag.
Druhým príspevkom pre SEMA je tuning na báze novej verzie FR, teda verzie so skladacou strechou z pevných materiálov. MX-5 Kuro používa tiež množstvo prvkov špeciálu MX-5 Global Cup, ale je orientované na civilné využitie. To znamená viac komfortu a uzavretú kabínu. Na rozdiel od bieleho perleťového laku Speedsteru dáva prednosť matnému laku. Sedemnásťpalcové disky kolies obúvajú pneumatiky BF Goodrich Rival G-Force s profilom 215/45 R17. Paradoxne, Mazda v tomto prípade nespomína výslednú úsporu hmotnosti.