VW predĺži život platformy MQB. Až do roku 2030!

Asi najznámejšia modulárna platforma MQB bude musieť ostať v službe dlhšie, ako sa predpokladalo. Nepochybne ide o dôsledok šetrenia v koncerne Volkswagen. Na druhej strane má prispieť k zvýšeniu marží a zisku.

10.11.2016 12:00
debata
Platforma MQB prišla na svet v roku 2011 spolu... Foto: Volkswagen
VW - platforma MQB Platforma MQB prišla na svet v roku 2011 spolu so siedmou generáciou VW Golf. Vtedy nikto netušil, že v službe bude musieť vydržať takmer dvadsať rokov. Karty však zamiešala aféra Dieselgate.

Platformu MQB predstavil Volkswagen v roku 2011 spolu s príchodom Golfu siedmej generácie. Prispôsobená bola pre priečnu zástavbu motorov, hybridný aj elektrický pohon a rovnako predný náhon a náhon 4×4. Dá sa predlžovať aj rozširovať. Jediným fixným rozmerom je vzdialenosť pedálovej skupiny od osi kolies. Za päť rokov sa stala základom mnohých modelov. Od Golfu cez Audi A3, Octaviu, Superb, Passat až po najnovší Volkswagen Tiguan, Škodu Kodiaq a Seat Ateca.

Je nepochybne konkurencieschopná, ale podľa šéfa značky VW Herberta Diessa drahá. A to mu robí vrásky na čele, zvlášť v čase obrovských škrtov, vyvolaných emisným škandálom Dieselgate. Aj preto prešla platforma evolučnými úpravami, ktoré majú znížiť jej výrobné náklady. A navyše Diess potvrdil, že nová tak skoro nepríde. Minimálne dve ďalšie generácie vozidiel od malých až po strednú triedu budú teda stáť na rovnakých základoch. Dostane ju aj budúce Polo, Fabia, Ibiza, Volkswagen CC a dokonca trojica miniáut Up!, Citigo a Seat Mii.

Platforma MQB bola prispôsobená pre priečnu... Foto: Volkswagen
VW - platforma MQB Platforma MQB bola prispôsobená pre priečnu zástavbu motorov, hybridný aj elektrický pohon a rovnako predný náhon a náhon 4x4. Dá sa predlžovať aj rozširovať.

Počet vozidiel vyrábaných na tejto platforme má vzrásť z dvoch miliónov v roku 2014 až na sedem miliónov v roku 2018. Podstatné podľa Diessa je, že platformu je možné použiť bez ďalších výrazných investícií. A presne o to tu ide. Koncert tým jednak ušetrí vývojové náklady a zároveň sa pokúsi zvýšiť maržu na štyri percentá. Lenže to je len na prežitie, takže v budúcnosti má marža vzrásť minimálne na šesť percent. A to aj vplyvom novej dohody s odbormi, kde bude Volkswagen tlačiť na zníženie mzdových nákladov o 3,7 miliardy eur.

To všetko znamená, že súčasná platforma vydrží na linkách až do roku 2030. Či je to však šetrenie na správnom mieste, ukáže až čas. Za 14 či 15 rokov sa môže konkurencia pohnúť míľovými krokmi vpred a pre koncern VW to môže znamenať oslabenie v tvrdom súboji. Je tiež známe, že koncern zruší väčšiu platformu MLB Evo pre veľké modely Audi vrátane A4, A5, A6, Q5 a Q7 a nahradí ju základmi vyvinutými pre Porsche Panamera.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #MQB #platforma MQB
Články podľa značiek