V súčasnosti je najväčším modelom Volkswagenu v Európe Passat. Veľký Phaeton je definitívne minulosťou. Ak sa aj vráti, tak až o pár rokov v podobe elektromobilu. V Číne je ale situácia odlišná. Tam Volkswagen už predstavil veľký Phideon. Ten však do Európy nezamieri. V pláne je čosi celkom iné – veľký liftback, ktorý má priniesť emócie kupé a zároveň mimoriadnu variabilitu. Nie je to ale až také prekvapenie. Veď vlani vo Frankfurte nad Mohanom ukázal výrobca z Wolfsburgu koncept Sport Coupé GTE. Čosi ako nový Passat CC.
A na jar v Ženeve príde jeho sériová verzia, ktorá ponesie meno Arteon. Tá nebude ďaleko od štúdie, ale ani od Škody Superb. Už rázvor náprav konceptu s hodnotou 2 841 mm totiž prezradil, že základom je práve platforma vtedy novučičkej českej vlajkovej lode. Spoločný budú mať aj obrovský kufor a veľké výklopné piate dvere. Rozdielom bude nižšia kabína a bezrámová konštrukcia okien. Takže tu máme skôr Superb CC ako Passat CC. Prvá oficiálna skica naznačuje, že novinka sa dizajnovo naozaj nevzdiali vlaňajšej štúdii.

Preto mohol Volkswagen ukázať a prezradiť pokojne viac. Obmedzil sa ale len na stručnú tlačovú správu. Vysvetľuje v nej napríklad názov, ktorý je zložený zo slov Art a eon. To prvé odkazuje na umenie a to druhé zaraďuje novinku tak ako Phaeton a Phideon medzi prémiovú časť ponuky. Na základe konceptu môžeme očakávať, že Arteon bude dlhý 4 870, široký 1 865 a vysoký len 1 407 mm. Pod kapotou sa okrem dvojlitrových motorov TSI a TDI objaví s určitosťou aj plug-in hybridná sústava. Je však otázne, či pôjde o tú z Passatu GTE.
Koncept bol totiž okrem elektromotora vybavený aj preplňovaným 6-valcom 3,0 VR6 a dvoma elektromotormi s celkovým výkonom 279 kW. Práve to by mohlo Arteon najviac odlíšiť od mainstreamovej časti produkcie, ale aj Škody Superb, ktorá má tiež naplánovanú plug-in hybridnú verziu. Batérie s kapacitou 10,7 kWh by mali zabezpečiť čisto elektrický dojazd do vzdialenosti 50 km. To sme už ale v rovine špekulácií. Viac sa dozvieme s blížiacou sa marcovou premiérou v Ženeve.