Holandská lízingová spoločnosť Athlon zverejnila štatistiku najpokutovanejších značiek áut. Týka sa síce len Holandska a jej klientov, no i tak prináša veľké prekvapenie. Jej základom sú údaje súvisiace s pokutami za prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti. Môžeme teda povedať, že rebríček označuje „najrýchlejších“ šoférov podľa toho, s akými autami jazdia. Aby ale nedošlo k skresleniu, je počet pokút za nerešpektovanie rýchlostných limitov udávaný na jedno registrované vozidlo. Je to logické, inak by boli značky s najväčším podielom na trhu znevýhodnené.
Najtemperamentnejších šoférov má Tesla
Asi by ste očakávali, že najhorúcejšiu krv majú majitelia nemeckého prémiového tria – Mercedesov-Benz, Audi a BMW. Poprípade majitelia Porsche. Celkom tak to však nie je. Prvé a druhé miesto patrí úplne iným značkám a to prvé dokonca tej, ktorá nevyrába autá s klasickými spaľovacími motormi. Áno, najviac pokút za rýchlosť majú v Holandsku šoféri amerických elektromobilov Tesla. A to je pomerne prekvapujúce. Tesly sú síce pekelne rýchle, ale v osobnostnom profile ľudí, ktorí navonok deklarujú svoj záujem chrániť životné prostredie, by ste očakávali aj čosi ako rešpekt k zákonom.
Poradie | Značka | Počet pokút na jedno registrované auto |
---|---|---|
1. | Tesla | 3,85 |
2. | Land Rover | 3,60 |
3. | BMW | 2,66 |
4. | Audi | 2,54 |
5. | Alfa Romeo | 2,27 |
Čaro brutálneho zrýchlenia, ktorým Tesly, či už model S, alebo X, porážajú dokonca aj klasické superšporty, je ale pre nich pravdepodobne neodolateľné. Na jednu Teslu pripadá ročne 3,85 pokuty za rýchlosť. Celkový priemer štatistík je pritom približne jedna pokuta na jedno auto konkrétnej značky. A za Teslou nasleduje britský Land Rover. Samozrejme, nepôjde asi o majiteľov Defenderov, ale skôr o prestížne Range Rovery, ktoré sa na nedostatok výkonu sťažovať určite nemôžu. Ich majitelia platia za rýchlosť ročne 3,6 pokuty. Iste nie je náhodné, že v oboch prípadoch ide o drahé značky.
Najviac nehôd majú majitelia Alfy Romeo
To naznačuje, že pre dobre situovaných majiteľov, ktorí nemajú hlboko do vrecka, nie je nejaký ten finančný trest ujmou, ktorá by zničila ich rozpočet. A podobne je to aj s ďalšími troma „hriešnikmi“. Za Land Roverom nájdeme mníchovské BMW s priemerom 2,66 pokuty. Nezaostávajú aj majitelia Audi. Tí platia ročne za prílišné stlačenie plynového pedála 2,54 pokuty. To takí vlastníci Mercedesov sú o čosi kultivovanejší. Nevieme síce, na ktorej priečke sa nachádzajú, ale medzi piatimi uvedenými značkami tá stuttgartská nefiguruje.
Značky s najvyšším počtom poistných udalostí
Poradie | Značka | Počet poistných udalostí na jedno registrované auto |
---|---|---|
1. | Alfa Romeo | 1,28 |
2. | Tesla | 1,08 |
3. | Lexus | 1,06 |
4. | BMW | 0,97 |
5. | Audi | 0,92 |
Rebríček najrýchlejších šoférov uzatvárajú majitelia Alfy Romeo. To sa ale dalo vzhľadom na temperamentnú DNA talianskej značky očakávať. Ako aj to, že majú časté havárie. Alfa Romeo totiž zároveň vedie rebríček značiek s najčastejšími poistnými udalosťami. Je ich 1,28 na jedno registrované vozidlo. Podobne je to s Teslou s 1,08 poistnej udalosti ročne, čo opäť vyvracia mýtus o pokornej povahe majiteľov týchto elektromobilov. Nasleduje Lexus, mimochodom výrobca mnohých ekologických hybridov a jediný „bodujúci“ japonský predstaviteľ štatistík.
Takže ekológia a zodpovednosť si nemusia byť za volantom blízke. Rebríček piatich značiek s najčastejšími poistnými udalosťami uzatvára BMW a Audi. Spoločnosť Athlon vo svojej štatistike tiež uvádza, že najvyššie pokuty v priemernej výške 105 eur, čo je o 26 % nad celkovým priemerom, dostávajú majitelia Smartov. Či by bolo poradie podobné aj u nás, je ťažké odhadnúť. Bohužiaľ štatistiky tohto druhu nie sú na Slovensku k dispozícii ani zo zdrojov lízingových spoločností, poisťovní, ani polície.