A ten istý recept sa rozhodli použiť aj koncerny Daimler, BMW, Ford a Volkswagen. Všetky plánujú veľkú expanziu elektrických modelov. Napríklad Volkswagen chce v roku 2025 vyrábať až milión elektromobilov ročne a Mercedes-Benz do nich investuje desať miliárd eur. To sa nezaobíde bez siete supernabíjačiek. Lenže Tesla ich do svojej nepustí. Preto sa spomenutí konkurenti dohodli na jej výstavbe. A majú mať omnoho vyšší výkon – až 350 kW, teda takmer trikrát viac ako Superchargery Tesly. Už na budúci rok by malo vzniknúť 400 staníc.
Do roku 2020 ich však má byť až tisíc. Vybudované budú na diaľniciach a rýchlostných cestách. Majitelia elektrických Mercedesov, BMW či Volkswagenov by tak mohli vyraziť aj na dlhé vzdialenosti bez potupného čakania, kým sa ich vozidlo nabije na potrebnú úroveň. Pre Teslu je to výstraha. Keďže nové nabíjacie stanice budú spĺňať štandard CCS, budú univerzálne použiteľné aj pre majiteľov luxusných amerických elektromobilov. To môže znamenať, že dajú prednosť konkurenčnej sieti.
Otázne je, aké budú ceny elektrickej energie. O tom sa automobiloví partneri zatiaľ nezmienili. Zadarmo to ale určite nebude. Napokon aj samotná Tesla, ktorá sľubovala elektrinu zadarmo, mení stratégiu. Od prvého januára 2017 budú všetci noví majitelia Tesiel za energiu platiť. Ako bonus dostanú ročne len 400 kWh, čo stačí na prejdenie vzdialenosti približne 1 600 km. Ďalšie čerpanie bude spoplatnené. To ale nie je podstatné, dôležité je, že elektromobilom sa spolu s novou sieťou otvárajú už v blízkej budúcnosti celkom nové možnosti.