Možno aj preto zvažuje, že by obnovila produkciu osobných áut. Samozrejme, také jednoduché to nie je. Vývoj úplne novej Tatry by bol extrémne nákladný a tiež rizikový. Preto by mala dostať prednosť malosériová produkcia replík. Podľa českého týždenníka Ekonom by mala byť prvým modelom Tatra 600, teda Tatraplán, vyrábaný v rokoch 1947 až 1952. Pôvodný dizajn má ale ukrývať modernú techniku. Repliky by teda plnili potrebné emisné a bezpečnostné normy.
Vylúčené vraj nie sú ani asistenčné systémy. Budúci majitelia by ich mohli zároveň používať každý deň, tak ako bežné moderné vozidlá. Pravdepodobne pôjde o kooperáciu s niektorou z dobre zavedených automobiliek. Lenže s ktorou, ak by chcela Tatra dodržať koncept vzadu uloženého motora, tobôž 8-valcového. Tatraplán sa preto zdá byť jednoduchšou voľbou. Na rozdiel od Tatier 77, 78 či neskorších 603 a 613, bol totiž poháňaný 4-valcom typu boxer. Priam sa núka paralela s novým Porsche 918 Cayman a 918 Boxster, ktoré prešli na 4-valce.
A možno by mohla byť základom aj predĺžená platforma Porsche 911 s motorom z Boxsteru. Ale to sme už v rovine hypotéz. Isté je, že rozhodnutie o výrobe má padnúť v prvej polovici budúceho roka a že samotný vývoj a homologizácia majú trvať približne tri až päť rokov. Prvých novodobých Tatier by sa sme sa tak mohli dočkať na prelome desaťročí. Výhodu by bol fakt, že vzhľadom na retrodizajn, by dlhší vývoj novým Tatrám nijako neublížil. Budúci záujemcovia musia byť ale pripravený na to, že nepôjde o lacné hračky.