Autonómne vozidlo softvérového gigantu Google pravdepodobne dostane konkurenta. Zdá sa totiž, že správy o zmene stratégie Googlu neboli pravdivé. Ten nedávno naznačil, že namiesto vlastného iCar-u bude pracovať len na systéme autopilota, ktorý plánuje poskytnúť už existujúcim automobilovým výrobcom. To bolo prekvapenie, pretože pár mesiacov predtým najal 1 800-člennú armádu vysokokvalifikovaných zamestnancov, pochopiteľne, aj od konkurencie, práve s cieľom vyvinúť vozidlo s autopilotom pod označením Titan.
S projektom sa ale pravdepodobne celkom nerozlúčil. Potvrdzuje to list šéfa integrity Apple Steva Kennera, ktorý adresoval Americkému úradu pre bezpečnosť cestnej premávky, obávanému NHTSA. Má päť strán a Kenner v ňom vyjadruje nadšenie spoločnosti z potenciálu automatizovaných systémov vrátane dopravy. Cieľom síce nebolo informovanie o projekte Titan, ale kritika obmedzení, ktoré súvisia autonómnymi technológiami v USA. Zvlášť ak nejde o automobilky. „S novými subjektmi by sa malo zaobchádzať rovnako ako so zavedenými výrobcami,“ tvrdí Kenner.
Podľa neho má automatizovaná jazda veľký potenciál a v budúcnosti môže zabrániť miliónom nehôd a úmrtí na cestách. Kenner preto volá po zdieľaní dát naprieč jednotlivými odvetviami priemyslu. „Takýmto zdieľaním získame oveľa obsiahlejší súbor údajov, než dokáže získať jediná firma. Všetkým účastníkom to umožní navrhnúť systémy, ktoré budú lepšie reagovať na rôzne scenáre,“ píše Kenner. To síce priamo nepotvrdzuje projekt Titan, no na druhej strane otvára list otázku, prečo by sa Apple angažoval, ak by nevyvíjal vlastné autonómne vozidlo.
O jeho vývoji je presvedčený aj šéf Tesly Elon Musk, ktorý krok Applu komentoval slovami: „Je jasné, že Apple na aute pracuje. Je to ťažké skryť, ak najímate tisíce inžinierov, aby čosi také vymysleli.“ Podľa pôvodných informácií chcel Apple priviesť plne autonómne vozidlo na svet v roku 2020. Takže je možné, že sa ho predsa len dočkáme. Zdieľanie dát by mohlo navyše celý projekt urýchliť.