
Sídlom spoločnosti Thrustcycle Enterprises LLC je pre nás exotické Honolulu. Práve tam vyvíjajú dvaja nadšenci David Ryker a Clyde Igarashi novú generáciu motocykla, ktorý nebude potrebovať žiaden stojan. Domnievajú sa, že ak vie gyroskopický systém udržiavať v rovnováhe napríklad dnes už bežný Segway, dokáže to aj motocykel blízkej budúcnosti. Bola by to veľká výhoda, navyše by sa gyroskop mohol starať aj o bezpečnosť počas jazdy.
Napokon, s podobnou víziou prišlo nedávno nemecké BMW Motorrad vo futuristickom projekte motocyklu budúcnosti Vision Next 100. Lenže Thrustcycle Enterprises LLC je vraj už len krôčik od reality. Touto myšlienkou sa zapodieva od polovice deväťdesiatych rokov. Už vtedy Igarashi testoval prototyp jednostopového stroja Gyro Hawk. Aj preto si mohol dovoliť komfort uzavretej kabíny. Jednoducho, jazdec nepotreboval počas státia dať nohu na zem.

Odvtedy však technika pokročila a spoločnosť sa dostala do štádia, ktoré by mohlo umožniť sériovú produkciu. Dôkazom je plne funkčný koncept takzvaného GyroCyclu s názvom Bumble Bee, ktorý je čímsi ako bohato kapotovaným skútrom. Spoločnosť ho skúša v oregonskom Wilsonville. Má malé kolesá, zavesené len z jednej strany, a čelný štít, ktorý prekrýva celú prednú časť. O pohonnej jednotke sa firma nezmieňuje. Neprekvapilo by však, ak by sme v prototype našli elektromotor.
Dizajn nemáme brať záväzne. Sériový GyroCycle si z Bumble Bee požičia len gyroskopický systém na udržiavanie rovnováhy. Prísť má futuristicky pôsobiaci skúter, ale aj uzavretá verzia s kabínou chrániacou jazdca pred poveternostnými podmienkami. Kedy sa tak stane, páni z Honolulu neprezradili. Chcú byť však prvými výrobcami sériového motocykla, ktorý už nebude potrebovať žiaden stojan. Šušká sa o roku 2017, čo je za rohom. Za túto hračku si plánujú od zákazníkov vypýtať 20 000 amerických dolárov.