BMW M5 dostane 'dvojkolkovú' štvorkolku. Stačí stlačiť tlačidlo

Nové BMW M5 dostane pohon oboch náprav. Je to isté. Ako aj to, že fanúšikom klasiky s hnanou zadnou nápravou to po chuti nebude. Mníchov má však recept. Predné kolesá odpojí medzinápravová spojka, kedykoľvek si to bude majiteľ priať.

22.12.2016 12:00
BMW - xDrive systém Foto:
Nový systém pohonu xDrive umožní vodičovi drifty ako s klasickou zadokolkou. Po stlačení tlačidla sa náhon na predné kolesá deaktivuje. Z M5 sa stane "zadokolka".
debata
Nové BMW 5 už pomaly vystrkuje rožky. Poznáme základné verzie aj najvýkonnejšiu verziu M550i xDrive s výkonom 340 kW. Nad ňu sa však v budúcom roku postaví aj čistokrvné BMW M5. To počíta s dvakrát preplňovaným 8-valcom 4,4 TwinPower Turbo s výkonom minimálne 440 kilowattov. Stovku tak bude schopné zvládnuť za 3,5 sekundy, teda ešte o päť desatín rýchlejšie ako M550i. To však aj vďaka pohonu oboch náprav xDrive. Lenže práve ten je kameňom úrazu. Kým totiž väčšina zákazníkov bude z prechodu na štvorkolku nadšená, menšine vyznávajúcej klasiku so zadným náhonom to po chuti príliš nebude.

Mníchov má však recept. Nové BMW M5 dostane systém xDrive, ktorý bude schopný, kedykoľvek si to majiteľ zaželá, odpojiť pohon predných kolies. Za šprint na stovku v pôvodných intenciách síce v tomto prípade BMW ručiť nebude, ale za zábavu za volantom určite áno. Ak pominieme vyššiu hmotnosť, vyplývajúcu z rozvodu 4×4, malo by sa BMW M5 v „driftovacom móde“ správať ako čistá zadokolka. Postará sa o to elektronicky riadená medzinápravová spojka. Predpokladá sa, že deaktivačné tlačidlo nájde miesto priamo na volante. V podstate však nejde o nič extra nové.

Aj súčasné systémy xDrive odpájajú pohon predných kolies, napríklad z dôvodu zníženia spotreby počas jazdy na diaľnici a ochrany pred prehriatím medzinápravovej spojky. S tým rozdielom, že na jej činnosť nemal doteraz vodič žiaden vplyv. A k podobnému kroku smeruje aj konkurenčný Mercedes-Benz v novej generácii E 63 AMG, ktorý dostane driftovací režim v novom rozvode 4Matic+ ako štandard. Inak to jednoducho nejde. Štvorkolka je pri výkonoch vysoko na 400 kW nutnosťou. Preniesť takú obrovskú energiu na asfalt už nezvládnu dve pneumatiky ani za pomoci najmodernejšej trakčnej elektroniky.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #BMW 5 #BMW M5
Články podľa značiek