AMG: Hyperšport z Affalterbachu dostane motor F1. Zmenia ho málo

23.12.2016 12:00
AMG - motor pre nový hyperšport
Do dvoch rokov sa má na scéne objaviť hyperšport z dielne AMG. Ťažiť bude z technológie súčasného monopostu F1 W07. Požičia si z neho len mierne upravený motor. Autor:

Pripravovaný hyperšport Mercedesu-AMG má Stuttgart vrátiť tam, kde ho v minulosti katapultovali modely 300 SL alebo SLR McLaren. Súčasný „mainstreamový“ superšport Mercedes-AMG GT na to jednoducho nestačí. Preto použije novinka motor z F1. A naozaj ten istý.

To najšportovejšie, čo má dnes Daimler na sklade, je Mercedes-AMG GT. Nové kupé a roadster sú síce pekelne rýchle autá, lenže rozhodne nie také „cool“ ako predchádzajúce modely Mercedes-Benz SLR McLaren alebo Mercedes SLS AMG, oba s neodmysliteľnými krídlovými dverami a technológiou, ktorá ich stavala blízko sveta monopostov F1. Jednoducho, AMG GT sa rodilo viac pri zemi a s akcentom na rentabilitu výroby. Aj preto prišlo o výklopné dvere svojich predchodcov. To sa má však zmeniť. Na vrchol hierarchie sa postaví nový hyperšport z dielne AMG.

To už ale vieme približne od októbra. Novinkou sú informácie o jeho technike, ktoré prezradil šéf divízie AMG Tobias Moers. Prekvapením je, že páni z Affalterabachu naozaj počítajú s použitím motora z monopostu F1. Nie nejakého podobného, ale skutočne toho istého. Hovoríme teda o kombinácii preplňovaného 6-valca s objemom 1,6 litra a elektromotora. „Bude to takmer identické ústrojenstvo ako v F1, i keď sme museli znížiť kompresný pomer a zmeniť otáčky voľnobehu. Pôvodných 3 000 je na cestné auto jednoducho príliš,“ upresnil Moers.

Motor má podľa neho dávať výkon nad 1 000 koní, takže to môže byť pokojne pôvodne odhadovaných 1 500 a bude zvládať otáčky 10 000 za minútu, čo je na turbomotor skutočne extrémna hodnota. Hmotnosť hyperšportu sa má pohybovať na hranici 1 300 kg. Môže sa teda ľahko stať, že výkonová hmotnosť bude viac ako jeden kôň na jeden kilogram, čo je vo svete áut schválených pre bežnú premávku čosi nevídané. Moers tiež potvrdil, že vozidlo dostane pohon oboch náprav a ubezpečil, že životnosť motora nebude problémom. „Spoľahlivosť motorov z F1 je vyššia než si myslíte.“

Už na budúci mesiac začnú testy samotného motora v centrále tímu F1 v britskom Brixworte. Dizajn vozidla je však vraj už hotový. Vzniknúť má maximálne 300 exemplárov, pričom s okruhovou verziou AMG vôbec neráta. Potenciál novinky chce firma predviesť na Nurbugringu, kde chce zlomiť všetky existujúce rekordy vozidiel obutých na civilných pneumatikách. Namierené to má teda proti Pagani, Radicalu aj svätej trojici od Ferrari, McLarenu a Porsche. Počítajte však s astronomickou cenou kdesi na úrovni jedného milióna eur, ak nie viac.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#hyperšport #Mercedes-Benz #AMG #Mercedes-AMG
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek