Waymo: Toto nie je sanitka, ale prvé autonómne auto Google

Google už nebude vyvíjať vlastné autonómne vozidlo. Prednosť dal spolupráci s automobilkami. Toto je prvý výsledok – Chrysler Pacifica Hybrid, ktorý vie jazdiť úplne bez vodiča.

23.12.2016 16:00
Google Waymo - Chrysler Pacifica Foto:
Google sa vzdal plánov na vývoj vlastného autonómneho vozidla. Svoju technológiu autopilota bude testovať v spolupráci s koncernom FCA. Vznikne flotila 100 vozidiel odvodených zo sériového rodinného vanu Chrysler Pacifica Hybrid.
debata

Google vyvíja a testuje svojho autopilota už niekoľko rokov. Mali sme tu čudesné „autonómne vajíčko“ aj systém autopilota zabudovaný do testovacích modelov Lexusu a mnohých iných značiek. Najazdili už milióny kilometrov. Aj s nehodami. Cieľom bolo však vyvinúť vlastné autonómne vozidlo bez volantu a pedálov. Tento ambiciózny plán však Google pred pár dňami zrušil. Dal prednosť spolupráci s automobilkami a špeciálne s koncernom FCA (Fiat/Chrysler), s ktorým podpísal dohodu o vývoji a testoch plne autonómnych vozidiel.

Google tak získal silného automobilového partnera a koncern FCA možnosť dobehnúť náskok konkurencie v oblasti autonómnych technológii. Aj preto je nový Google Waymo vlastne len prezlečeným Chryslerom Pacifica Hybrid dodatočne vybaveným potrebnými kamerami a senzormi. Ako vidieť, technológia nedokáže byť zatiaľ plne integrovaná do vozidla. Senzory nájdeme na streche vrátane kamery na streche, ktorá pripomína čosi ako maják policajného vozidla, či na dodatočných konzolách v predných blatníkoch a nad zadnými stĺpikmi.

Zatiaľ si montáž radarov, senzorov a kamier... Foto: Google
Google Waymo - Chrysler Pacifica Zatiaľ si montáž radarov, senzorov a kamier vyžiadala dodatočné úpravy. Neskôr by však mala byť celá technológia integrovaná priamo do vozidla.

Podstatné však je, že Google Waymo vie vraj naozaj jazdiť celkom samostatne. Vznikne sto testovacích prototypov, ktoré sa objavia v reálnej premávke už v priebehu budúceho roka, a to v Kalifornii, Michigane a Arizone, teda v amerických štátoch, ktoré sú k testom autonómnych vozidiel zhovievavejšie a majú potrebnú legislatívu. Tá však stále vyžaduje vodiča za volantom a zachovanie pôvodného systému riadenia, teda volantu a pedálov.

„Naším ďalším krokom bude pod značkou Waymo nechať ľudí používať naše vozidlá v každodennom živote, napríklad na ceste do práce alebo večer domov z večierka,“ hovorí šéf projektu Waymo John Krafcik. Príchod plne autonómnych vozidiel je teda ešte vzdialený. Potrebná technológia musí byť spoľahlivá a overená. A v neposlednom rade aj kompaktnejšia, aby ju bolo možné integrovať do vozidiel bez úprav, ktoré narúšajú ich dizajn či zväčšujú celkové rozmery.
Google Waymo - Chrysler Pacifica
Google Waymo - Chrysler Pacifica
+2Google Waymo - Chrysler Pacifica

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Google #autonómne riadenie #autonómne autá #Waymo #Google Waymo
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek