Na rozdiel od Európy, kde musí Volkswagen autá postihnuté emisnou aférou Dieselgate iba upraviť v súlade s platnými emisnými normami, majú majitelia vozidiel s logom VW v USA možnosť svoje autá s klamlivým softvérom vrátiť automobilke. Tá je ich pritom povinná vykúpiť v trhovej cene, ktorú mali pred vypuknutím škandálu. A zdá sa, že tento proces, presnejšie podmienky procesu spätného odkúpenia, nedomyslela právne do dôsledkov.
Zmluva s americkými úradmi totiž hovorí iba o tom, že vrátiť možno každý Volkswagen v prevádzkyschopnom stave, poháňaný motorom 2,0 TDI, vybaveným softvérom manipulujúcim s údajmi o emisiách. Výraz „prevádzkyschopný“ je ale príliš vágny, či široký a tak si ho majitelia dotknutých áut začínajú vysvetľovať po svojom. Jednoducho, prišli na to, ako môžu na afére Dieselgate ešte aj zarobiť.

Jeden z úspešných špekulantov sa chváli, že odstrojené vozidlo vrátil za plné odškodné bez prieťahov asi za pätnásť minút. Všetko doložil účtom. Ďalší majiteľom odporúča, čo môžu na aute odmontovať. „ Vyberte koberčeky, náhradné koleso, hever, vypustite olej, chladiacu kvapalinu a novú batériu nahraďte starou. Odmontovať môžete kryt schránky pred spolujazdcom, výplne dverí aj plató kufra.“ Z priložených fotografií navyše vyplýva, že Volkswagenu nechýbajú ani spomínané svetlá či nárazníky.
Hoci nejde o etické chovanie, Američanom zatiaľ takáto prax prechádza hladko. Pre automobilku ale ide nepochybne o neočakávaný problém, pretože komplikuje ďalší osud odkúpených áut, na ktorých môže zarobiť predajom alebo demontážou na náhradné diely.