Tvrdí, že nové vysokokapacitné akumulátory umožnia elektromobilom zvládnuť na jedno nabitie vzdialenosť až 600 km, čím by sa vyriešila hlavná nevýhoda súčasných elektrických áut – krátky dojazd. Pritom ich nabíjanie na 80 % kapacity má trvať len 20 minút, čo je čas len o málo dlhší, než aký strávime na čerpacích staniciach s autami poháňanými konvenčnými spaľovacími motormi. Táto zásoba má stačiť na 500 kilometrov jazdy. Bohužiaľ, nič bližšie kórejský producent neprezradil.
Nepoznáme teda energetickú hustotu týchto akumulátorov, ich chemické zloženie ani odolnosť proti rýchlonabíjaniu či výkon nabíjačky, ktorá ich dobije za 20 minút. Majú byť o 10 % ľahšie ako tie súčasné. Takýchto správ tu však už bolo neúrekom. Podobné prišli od spoločnosti Augmented Optics či Kreisel Electric. Len akosi stále nepoháňajú nové zázračné batérie skutočné sériové elektromobily. A ani „zázrak“ od Samsungu nie je až takou horúcou záležitosťou. S výrobou novinky chce totiž začať až v roku 2021.
Dovtedy sa toho ešte veľa zmení. Možno dôjde aj k väčším posunom. V každom prípade niečo sa chystá, pretože k elektromobilom menia vzťah aj automobilky, ktoré tvrdili, že ich výroba nemôže byť rentabilná. Napríklad koncern Daimler alebo koncern Volkswagen. Oba chcú do roku 2025 ponúkať na trhu státisíce čisto elektrických áut. Volkswagen dokonca až milión ročne. Bez prísľubu nových vysokokapacitných a cenovo dostupných batérií by iste takéto plány nemali.
Ostáva veriť, že s novými akumulátormi to nedopadne tak, ako v prípade explodujúcich batérii v Samsungu Glaxy S7 Note.