Koncern Daimler sa nehodlá zmieriť s pozíciou nemeckej prémiovej dvojky. S Mercedesom sa mu síce už vlani podaril husársky kúsok, keď predbehol BMW, ale z pohľadu koncernov na korunu nedosiahol. Preto plánuje veľkú modelovú ofenzívu. Tá sa má oprieť najmä o kompaktné modely, ktoré sa v posledných rokoch najväčšou mierou zaslúžili o rastúci odbyt. Teda o rady postavené na platforme MFA1. V súčasnosti na nej stoja triedy A, B, CLA, CLA Shooting Barke a GLA.
Lenže pribudnúť by k nim mali ďalšie štyri. Ešte tento rok dorazí sedan, ktorý má mať viac miesta a väčší kufor ako CLA, teda model, ktorý by sa postavil medzi CLA a triedu C. Hovoriť by sme mu mohli CLB. S ním príde aj väčšia verzia platformy MFA2, na ktorej pribudne crossover GLB, väčší ako GLA, ale menší ako GLC. Ponúknuť by mal dokonca sedem sedadiel. A z neho odvodia v Stuttgarte aj ďalší derivát, čo by mohla byť verzia GLB Coupé. Do úprav týchto noviniek sa pustí aj divízia AMG.
Tejto divízii sa darí. Vlani predala napríklad v USA 23 261 áut, čo bol nárast až o neuveriteľných 33 %. Stoja za tým najmä „lacnejšie“ verzie so 6-valcovými motormi, označované ako 45. . Preto sa zdá logické, aby AMG zamierilo opäť o čosi nižšie a vznikli modely radu 25. Okrem toho „nakreslili“ v Stuttgarte divízii AMG autonómnejšiu budúcnosť. Napriek označeniu Mercedes-AMG vybuduje „tuner“ z Affalterbachu samostatnú dílerskú sieť. Napokon prvý showroom už otvoril v Japonsku v tokijskej časti Setagaya.
Plány teda znamenajú, že Daimler bude vyrábať viac modelov áut, viac verzií a bude mať väčší počet predajných miest. To by mohlo viesť k vytúženému cieľu. Pochopiteľne, ani BMW nebude spať na vavrínoch.