
Súčasná generácia Rolls-Royce Phantom bola prvou, ktorá sa rodila pod taktovkou BMW. Na svet prišla v roku 2003 po tom, čo sa nemeckému výrobcovi podarilo šikovným spôsobom vyfúknuť logo RR spred nosa koncernu Volkswagen. Ten sa musel uspokojiť so značkou Bentley. Phantom ohúril svojou exkluzivitou, rozmermi aj motorom V12 s magickým objemom 6,75 litra. Okrem predĺženej verzie LWB s dĺžkou až 6 029 mm prišiel v roku 2007 na rad kabriolet Drophaed Coupé a rok neskôr aj dvojdverové Coupé.

Pri uvedení na trh vyrábal Rolls-Royce približne 300 kusov Phantomov ročne, neskôr sa produkcia vyšplhala aj nad tisíc exemplárov. Dnes má však už tento mohykán na konte štrnásť rokov kariéry a ako dobre vieme, v Goodwoode usilovne pracujú na novej generácii. Tá by mala byť z hliníka a po prvý raz používať okrem motora V12 aj hybridnú technológiu. V továrni tak už v priebehu vlaňajšieho roka utlmovali produkciu. Kupé a kabriolet sa rozlúčili 50-kusovou edíciou Zenith a teraz prišiel rad na samotný Phantom.

Aj on sa lúči vo veľkom štýle. Posledný exemplár má podobu predĺženej verzie LWB, ktorá mieri do rúk anonymnému zákazníkovi, vášnivému zberateľovi vozidiel Rolls-Royce. Ten si dal svoj nový prírastok v rodine patrične vyzdobiť. Inšpirácia pochádza z tridsiatych rokov, keď oceány križovali luxusné parníky. Aj preto sa na palubnej doske objavuje motív lode, vlny a v jej centre hodiny s dvanástimi časovými pásmami. Podobné intarzie nájdeme vo dverách. A motív vĺn pokračuje aj na koženom čalúnení bledomodrej farby.

Kým na podlahe nájdeme koberce z jahňacej kože, strop je vybavený diódami Starlight, evokujúcimi hviezdne nebo. Karosériu, lakovanú modrým odtieňom Velvet Blue, dopĺňajú svetlé kontúry a čierno-strieborné kolesá s pneumatikami ozdobenými bielymi bočnicami, módnymi najmä v tridsiatych rokoch minulého storočia. Soška Spirit of Ecstasy je vyrobená zo striebra. Technika ostáva pôvodná. Pod kapotou teda pracuje 12-valec s výkonom 338 kW spriahnutý s 8-stupňovou prevodovkou ZF.
Cena tohto exempláru nebola zverejnená. Vieme len to, že predĺžená verzia Phantomu stojí, vlastne stála, minimálne 373 824 libier. Takže nejakých tých 100 000 libier za exkluzívne úpravy, ktoré si vyžiadali hodiny remeselnej práce, si môžete pokojne pripočítať. Nová generácia Phantomu VIII príde na trh už na budúci rok. S verziami kupé a kabriolet však už automobilka z Goodwoodu nepočíta. Ich úlohu prevezme kupé Wraith a kabriolet Dawn, ktoré sú derivátmi menšieho a mladšieho Ghostu.