Nový Civic predstavila Honda najprv v USA v podobe sedanu a neskôr na jeseň vo Frankfurte nad Mohanom aj ako 5-dverový hatchback. Do predaja zamieri v marci. Po prvýkrát bol však vyvíjaný ako globálny model. Nič také ako špecifický európsky hatchback, kombi Tourer alebo európsky Type-R už „nehrozí“. Až na pár homologizačných odlišností a paletu motorov bude Civic na celom svete rovnaký. S jedinou platformou a so spoločnými karosériami.
Táto filozofia však znamená, že Civic už nedostane karosériu kombi. Jednoducho vývoj nového Tourera, ktorý má potenciál len v Európe, je príliš drahý. Honda preto oznámila, že Civic Tourer skončí spolu s deviatou generáciou. Nie však hneď. Kým linky v britskom Swindone už nabiehajú na desiatu generáciu 5-dverovej verzie, Civic Tourer popri nich zostane aspoň do konca tohto roku. Skutočnosť, že predaj odštartoval len v roku 2014, znamená, že bude mať iba štvorročnú kariéru. Kratšiu mal už len Civic Type-R deviatej generácie, ktorý vydržal na linkách necelý rok.
Nebudú to však jediné škrty Hondy. Už pri príchode Civicu X. automobilka tvrdila, že naftová verzia bude nasledovať s oneskorením. Kariéru teda Civic odštartuje výlučne s dvoma benzínovými motormi – 3-valcom 1,5 VTEC Turbo (95 kW) a 1,5 VTEC Turbo (134 kW). Oboma kombinovateľnými so 6-stupňovou automatickou prevodovkou alebo kontinuálnou prevodovkou CVT. Diesel 1,6 i-DTEC sa pod jeho kapotou objaví najskôr koncom roka. Otázne však je, dokedy vydrží.
Japonci s najväčšou pravdepodobnosťou s novou generáciou naftového motora 1,6 i-DTEC, ktorý vyrábajú opäť len pre európske potreby, nepočítajú. Je známe, že udržať emisné normy dieslov v rámci zákonov bude čoraz drahšie. Namiesto nich plánuje Honda elektrickú ofenzívu založenú na hybridoch a modeloch s palivovými článkami. Podľa hovorcu značky bude v roku 2030 až 66 % všetkých jej áut používať nejakú formu hybridnej techniky.
Na tú je pripravená aj platforma nového Civicu. Aj keď zatiaľ v ponuke takáto verzia nefiguruje. V USA je už však na trhu Acord Hybrid a čoskoro ho doplní aj CR-V Hybrid a CR-V Plug-in Hybrid. O hybridnom Civicu teda tiež netreba pochybovať. Dobrou správou je, že populárneho japonského SUV, ktoré už bolo za Atlantikom predstavené v novej generácii, sa dočká aj Európa. A to ešte tento rok. A na ten budúci pravdepodobne aj v hybridnej verzii.