Nový agregát, ktorý má v súčasnosti 66 a v silnejšej verzii 85 kW sa už medzičasom objavil aj vo väčších koncernových modeloch, ako vo Volkswagene Golf, Seate Leon a nakoniec aj v Škode Octavia. A teraz príde na rad Fabia. Podľa neoficiálnych informácií by sa tak malo stať v polovici tohto roka na prelome júna a júla. Otázne je, akú pozíciu motor v portfóliu Fabie zaujme. Každopádne nahradí minimálne jednu z verzií 4-valca 1,2 TSI. Buď tú slabšiu s výkonom 66 kW, alebo podľa vzoru modernizovanej Octavie tú silnejšiu.
Potom by sa motor 1,0 TSI ocitol medzi atmosférickými trojvalcami 1,0 MPI (44, 55 kW) a 4-valcom 1,2 TSI (81 kW). Je ale možné, že benzínový 4-valec vo Fabii skončí úplne a jeho rolu prevezmú motory 1,0 TSI. V silnejšej verzii by tak dostali v porovnaní so súčasnosťou zákazníci o 4 kW viac. A profitovať by mali aj zo spotreby. Ak vychádzame z údajov Volkswagenu Polo 1,0 TSI BlueMotion, kde je tento preplňovaný 3-valec naladený na 70 kW, mohla by priemerná konzumácia Fabie klesnúť s novým agregátom zo súčasných 4,8 litra benzínu na približne 4,1 litra na 100 km.