
Pre rodáka zo Slovenska je to nepochybne veľká výzva a obrovský kariérny úspech. Napriek dlhoročnému pôsobeniu v Škode, kde sa stal autorom tretej generácie Fabie, tretej generácie Octavie, tretej generácie Superbu, Rapidu či najnovšieho SUV Kodiaq, nie sú prémiové autá cudzie. Napokon, jednou z jeho prvých prác bol hyperšport Bugatti Veyron. Takýto vstup do sveta automobilového dizajnu sa nepodarí každému. Neskôr pracoval pre Volkswagen aj Audi. Je napríklad autorom exteriéru Audi A5 minulej generácie.
Jeho stopa v Škode ale zďaleka neskončí. Na trh práve prichádza Kodiaq, „štvoroký“ facelift Octavie a v jeseni bude mať premiéru druhá generácia menšieho SUV Škoda Yeti. Pod všetkými novinkami je opäť podpísaný práve Kabaň. K personálnym zmenám už vydali vyhlásenia obe automobilky. Škoda sa s Kabaňom lúči so slovami: „Jozef Kabaň v posledných rokoch rozvoja podniku výrazným spôsobom ovplyvnil dizajn a emocionalitu značky. Ďakujeme mu za vykonanú prácu a do budúcnosti mu želáme všetko najlepšie.“
V Mníchove víta Kabaňa a Dukeca šéfdizajnér BMW Group Adrian van Hooydonk. „Teším sa tomuto posilneniu dizajnového tímu. Obaja noví dizajnéri prinášajú skúsenosti, talent a víziu, ktoré potrebujeme pre budúce smerovanie dizajnu našich modelov.“ Kedy sa objaví prvé BMW z pera slovenského dizajnéra, nie je známe. Vývoj úplne nových modelov trvá dnes približne štyri roky, takže auto s kompletne „slovenským“ dizajnom príde najskôr na prelome desaťročí.
Dovtedy sa ale Kabaň bude určite podieľať na rozpracovaných projektoch a modernizáciách súčasných modelových radov.