Nissan Navara: Japonský pikap sa láme. A nie je to žart

Navara si počas kariéry vybudovala medzi pikapmi takmer povesť legendy. Lenže k svojim dvadsiatym narodeninám dostala nemilý darček. Majitelia sa sťažujú, že ich autá sa lámu na polovicu. Nissan sa tvári, že to nie je problém. Každopádne však pripustil, že sa tak občas stalo.

10.02.2017 16:00
debata (13)
Nissan Navara má zle protikorózne ošetrený a... Foto: Car Throttle
Nissan Navara D40 - problém s rámom Nissan Navara má zle protikorózne ošetrený a asi aj poddimenzovaný nosný rám. Inak by nedochádzalo k jeho zlomeniu.

Nissan Navara patrí nepochybne k najlepším pikapom sveta. Dnes je na trhu už jeho tretia generácia. A tá mala z čoho ťažiť. Meno Navara síce dostal tento odolný pikap len pred dvadsiatimi rokmi, teda v roku 1997, ale jeho história siaha ešte do čias, keď automobilka niesla názov Datsun. Teraz má však problém. Britskí majitelia verzií s kódovým označením D40, vyrobených v rokoch 2004 až 2015, sa sťažujú, že sa ich úžitkové autá lámu. A to rovno na dve polovice.

Problémom je korózia podvozkového rámu. Ten môže byť taký oslabený, že dôjde k jeho zlomeniu v oblasti medzi kabínou a korbou. Ukazujú to fotografie nespokojných majiteľov, ktorí si už založili na sociálnej sieti Facebook skupinu Nissan Navara snapped chassis group. To aj preto, že Nissan sa k ich sťažnostiam správa zatiaľ dosť arogantne. Odmieta zásadnú výrobnú chybu, ale čo je komické, zároveň problém nevylučuje. Bráni sa tým, že sa to týka len malého počtu kusov.

Toto nie sú triky vytvorené v grafickom... Foto: Car Throttle
Nissan Navara D40 - problém s rámom Toto nie sú triky vytvorené v grafickom programe. To je realita.
Lenže pikapy by sa lámať nemali, a to ani v malom množstve, ani vtedy, keď sú preťažené. Pri úžitkových autách sa s čímsi podobným logicky ráta. Od toho tu sú. Do deja sa preto zapojil aj výbor pre dopravu pri dolnej snemovni britského parlamentu. Ten plánuje vyzvať Nissan, aby uskutočnil zvolávaciu akciu. „Pokiaľ sa to naozaj týka len malého počtu áut, nemalo by byť veľmi nákladné zaistiť, aby boli tieto autá bezpečné," uviedol pre britský denník The Sun, Huw Merriman, člen výboru.
Za všetkým stojí hrdza. Tá auto doslova rozožerie. Foto: Car Throttle
Nissan Navara D40 - problém s rámom Za všetkým stojí hrdza. Tá auto doslova rozožerie.

Skôr sa ale zdá, že problém bude omnoho vážnejší. Podľa právnej kancelárie Attwood Solicitors je v Británii postihnutých 35 000 vozidiel a celosvetovo až 193 500. Nissan sa pre médiá vyjadril, že jeho autá sú bezpečné, pokiaľ sú riadne servisované a prechádzajú kontrolami STK. „Z tohto dôvodu riešime každý prípad zvlášť. Zvolávacie akcie uskutočňujem len vtedy, keď je ohrozená bezpečnosť.“ To je dosť vtipné, pretože auto zlomené na dve časti, ktoré drží pokope len kardan, bezpečné príliš nie je.

A Nissan to iste dobre vie. Podľa neoficiálnych zdrojov vraj už minimálne rok, no napriek tomu sa zvolávacej akcii bráni. Uvidíme, ako sa bude situácia vyvíjať. Ak sa lámu staršie Navary vo Veľkej Británii, iste budú mať podobný problém kdekoľvek na svete.
Nissan Navara D40  - problém s rámom
Nissan Navara D40  - problém s rámom
+7Nissan Navara D40  - problém s rámom

© Autorské práva vyhradené

13 debata chyba
Viac na túto tému: #Nissan #Nissan Navara
Články podľa značiek