Dopyt po klasických automobilových triedach vrátane sedanov strednej triedy v Európe klesá. Tento segment navyše ovládli prémiové značky. Z tých mainstreamových sa drží už len Volkswagen s Passatom, Opel s Insigniou, Renault s Talismanom, Mazda so šestkou, Peugeot s 508 a Ford s Mondeom. Inak sa vkus zákazníkov presúva ku crossoverom. Doplatilo na to viacero modelov tejto kategórie. Honda stiahla z Európy Accord, Fiat skončil s Cromou, Toyota už neplánuje nástupcu Avensisu a Citroën zakrátko zastaví výrobu sedanu C5.
Ten je už na trhu neuveriteľných desať rokov, a to s minimálnymi inováciami. To len potvrdzovalo teóriu, že s jeho nástupcom sa na starom kontinente neráta. V Číne, kde má značka silnú pozíciu, je však situácia úplne iná. Bez sedanov nie je možné dosiahnuť obchodný úspech. Preto Citroën ukázal už vlani v ríši stredu novú generáciu luxusného sedanu C6 a nový život dá aj Citroënu C5. Tretia generácia, mimochodom, tá prvá je z roku 2000 a druhá z roku 2007, má debut naplánovaný na aprílový autosalón v Šanghaji. Aj preto Citroën vytiahol prvé skice.
Nevyzerajú zle, ale my sa z nich tešiť nemôžme. Novinka do Európy jednoducho nedorazí. V Číne budú novú Cé-päťku poháňať výlučne preplňované benzínové motory s objemom 1,6 (124 kW) a 1,8 (152 kW) litra, spojené so 6-stupňovou automatickou prevodovku a s predným náhonom. Hydro-pneumatické pruženie sa stane definitívne minulosťou. Automobilka ho nahradí klasickým odpružením so špeciálnymi hydraulickými dorazmi.