Toto sú najhľadanejšie autá cez Google. Bestsellery neletia!

Britská firma Quickco sa rozhodla zistiť, ktoré automobilové značky ľudia najčastejšie zadávali do internetového vyhľadávača Google v roku 2016. Na základe získaných údajov zostavila mapu a tá prezrádza niekoľko zaujímavostí.

03.03.2017 18:00
debata (2)
zväčšiť Celosvetovo je najvyhľadávanejšou automobilovou... Foto: Quickco
Quickco svet Celosvetovo je najvyhľadávanejšou automobilovou značkou Toyota. Až v 74 štátoch ju ľudia v minulom roku zadávali do Googlu najčastejšie.

Popularitu automobilových značiek možno merať podľa viacerých kritérií. Jedným z nich je aj frekvencia vyhľadávania v internetových vyhľadávačoch. Práve to sa rozhodla preskúmať britská firma Quickco. Zvolila si všeobecne najpoužívanejší vyhľadávač Google a vytvorila mapu sveta, na ktorej vidno, aké značky dominujú vo vyhľadávaniach v jednotlivých štátoch.

Do štatistiky zaradili 193 štátov, pričom vynechali napr. Severnú Kóreu, Kubu alebo Irán. Výpovednú hodnotu pri niektorých štátoch znižuje skutočnosť, že Google nemusí byť prioritným vyhľadávačom miestneho obyvateľstva. Týka sa to napríklad Číny, Ruska alebo Južnej Kórey.

Celosvetovo je najvyhľadávanejšou automobilovou značkou Toyota. Až v 74 štátoch ju ľudia v minulom roku zadávali do Googlu najčastejšie. Najpodstatnejšou je pre ňu určite prvá priečka v Spojených štátoch amerických. Dominantné postavenie si získala vďaka záujmu v strednej a vo východnej Afrike. Druhou najčastejšie vyhľadávanou značkou bolo BMW, ktoré sa na prvom mieste štatistky umiestnilo v 51 štátoch. Ako tretí skončil Hyundai so 17 prvenstvami.

Zo štatistiky vyplýva, že lokálpatriotizmus nie je prevládajúcim fenoménom. Miestne značky získali prvenstvá v počte vyhľadávaní len v Nemecku (BMW), vo Francúzsku (Renault), v Taliansku (Fiat) a vo Švédsku (Volvo). Kórejský Hyundai porazilo na domácej pôde BMW a pred bavorskou značkou sa museli skloniť aj japonské značky v krajine vychádzajúceho slnka.

zväčšiť V Európe ľudia minulý rok vyhľadávali cez... Foto: Quickco
Quickco Europa V Európe ľudia minulý rok vyhľadávali cez Google najčastejšie značku BMW. Na Slovensku a v Českej Republike sa v štatistike umiestnil na prvej priečke Hyundai.

Hoci ľudia v USA vyhľadávali najčastejšie japonskú Toyotu, americká značka Chevrolet sa tešila najväčšiemu internetovému záujmu v Mexiku, v Kolumbii, v Ekvádore, v Čile a v Argentíne. V Európe ľudia minulý rok vyhľadávali cez Google najčastejšie značku BMW. Na Slovensku a v Českej Republike sa v štatistike umiestnil na prvej priečke Hyundai. Ide o pomerne prekvapujúci údaj, keďže v oboch štátoch dominuje z hľadiska predaja značka Škoda.

Za najväčšiu kuriozitu zistení firmy Quickco možno pokladať záujem obyvateľov štátu Niger o značku Bugatti. Práve luxusnú športovú značku tam v minulom roku zadávali do Googlu najčastejšie. Dôvodom však môže byť, že väčšina obyvateľstva tejto africkej krajiny žije v chudobe a o vyhľadávanie áut sa v nej zaujíma len miestna najvyššia spoločenská vrstva. Bugatti bolo zároveň jedinou značkou superšportov, ktorá získala prvenstvo v niektorom zo skúmaných štátov.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Google #mapa #Quickco
Články podľa značiek