Je to v podstate pravda. Yeti bude de facto malým Kodiaqom. Preberie z neho väčšinu štylistických prvkov. V skutočnosti bude mať ale podstatne bližšie k Seatu Ateca. Spolu so španielskym SUV totiž použije „slabšiu“ platformu MQB, čo znamená menší rázvor náprav a použitie slabších motorov a prevodoviek, schopných prenášať menší krútiaci moment, ako je to pri Kodiaqu. Auto má mať na dĺžku približne 4 400 mm. Bude teda väčšie ako súčasné Yeti, o pár centimetrov dlhšie ako Ateca, ale zároveň asi o 30 cm kratšie ako Kodiaq.
To má priniesť Yetimu v porovnaní s prvou generáciou väčšiu kabínu a batožinový priestor s objemom až 500 litrov. Pod kapotou môžeme očakávať kompletnú ponuku motorov španielskeho súrodenca. Teda benzínové agregáty 1,0 TSI (85 kW) a 1,4 TSI (110 kW) a tiež diesely 1,6 TDI (85 kW) a 2,0 TDI (110 kW, 140 kW). Je ale možné, že Yeti dostane aj nový benzínový 4-valec 1,5 TSI Evo, ktorý by mohol byť už v tom čase k dispozícií, a ktorý debutuje v modernizovanom Golfe.
Výrobu spustí Škoda v priebehu leta v závode v Kvasinách. Paradoxné ale je, že napriek pokročilému veku prvej generácie záujem o staré Yeti neklesá. Vlani bolo napríklad v celej Európe predaných 59 531 kusov, čo je štvrtý najlepší výsledok od roku 2009, kedy prišlo Yeti na trh. Díleri dokonca požadujú viac áut, ktoré im však už vzhľadom na útlm výroby fabrika dodať nedokáže.