Po tom, čo predvlani skrachoval plán „obsadiť“ Indiu vďaka spolupráci so Suzuki, ktoré má na tamojšom trhu cez Maruti silné postavenie, prichádza s ďalšou víziou. V Ženeve podpísal memorandum o porozumení s indickou spoločnosťou Tata Motors, známou nielen výrobou najlacnejšieho auta planéty Tata Nano, ale aj vlastníctvom britských značiek Jaguar a Land Rover. Budúca spolupráca sa má týkať vývoja lacných áut, na ktorom majú participovať koncernové značky Škoda a Volkswagen. Obe spoločnosti vraj rokujú o tomto pláne už viac ako rok.
Pôvodne mala byť použitá pri vývoji nemecká platforma MQB-A, ale tá sa ukázala pre indický trh ako príliš drahá. Preto budú nové modely Tata, VW a Škoda stáť na indickej platforme AMP (Advanced Modular Platform), ktorú rozpracovali Indovia. K tej boli Nemci najprv skeptickí, no testy ukázali, že je dostatočne tuhá a odolná. K platforme pribalí indická strana aj motory a prevodovky, čo opäť zníži náklady a umožní postaviť cenovo dostupné autá. Spolupráca by mala mať výhody pre obe strany.
Volkswagenu dá možnosť prieniku na indický trh a Tate poskytne zníženie vývojových nákladov a vyspelé know-how pri reštrukturalizácii podniku. V súčasnosti sa snaží znížiť počet platforiem zo šiestich na dve, aby sa dokázala lepšie prispôsobovať trendom na trhu a bola konkurencieschopnejšia. Volkswagen pôsobí v Indii od roku 2001 a od roku 2007 tam vyrába aj modely Škoda a Audi, no bez presvedčivých predajných výsledkov.