Pri vyslovení mena Phaeton rozbolí účtovníkov z Wolfsbugu hlava. Veľký 12-valcový sedan, ktorý katapultoval výrobcu „ľudových áut“ do segmentu luxusnej triedy, bol totiž extrémne stratový. Projekt z hlavy vtedajšieho šéfa koncernu Volkswagen Ferdinanda Piëcha sa jednoducho neujal. Pritom si vyžiadal megalomanské investície, a to aj do stavby sklenenej továrne v Drážďanoch, ktorá pripomínala skôr múzeum moderného umenia ako automobilku.
Phaeton sa ale nakoniec udržal vo výrobe do roku 2016, najmä vďaka čínskym zákazníkom. Posledné kusy zišli z drevených produkčných liniek vlani na jar a to bez priameho nástupcu. Zdalo by sa, že koncern na Phaeton celkom zanevrie, najmä po tom, čo sa automobilka dostala do niekoľkomiliardového emisného škandálu Dieselgate. Škrtnúť musela viacero projektov, ale Phaetonu dala nakoniec predsa len šancu. Už dávnejšie sa vie, že preň vo Wolfsburgu naplánovali elektrickú budúcnosť. Takže o priameho nástupcu nepôjde.

Nová hyperluxusná limuzína bude jednoducho elektromobilom. A Volkswagen na nej naozaj pracuje. Lenže s výsledkami projektu, ktorý mal byť predstavený v roku 2020, nie je spokojný sám šéf značky VW Herbert Diess. Jednoducho, jeho technológia nie je ani taká dobrá, ako súčasná technológia americkej Tesly, ktorá bude pre novinku najväčším konkurentom. „S budúcim Phaetonom sme pokročili dosť ďaleko, ale ukázalo sa, že nie je dostatočným krokom vpred. Náš moderný veľký sedan, musí byť konkurencieschopný a lepší ako Tesla, ktorá je meradlom,“ povedal na adresu Phaetonu Diess.
Preto sa automobilka rozhodla k radikálnemu prepracovaniu, ktoré počíta už s novou generáciou technológie. Znamená to asi to, že nástupca Phaetonu už nepočíta so súčasnými platformami, ale s novou platformou MEB, ktorá je vyvinutá špeciálne pre nové elektromobily Volkswagenu, z ktorých má v roku 2025 vznikať až jeden milión ročne. S tým súvisí aj nová generácia akumulátorov, ktoré by mali byť ľahšie a zabezpečiť dlhší dojazd a rýchlejšie nabíjanie.
Otázkou preto ostáva, či pôvodne plánovaný termín príchodu elektrického sedanu Volkswagen dodrží, alebo ho posunie až na čas, keď si bude istý, že jeho novinka dokáže konkurovať Tesle alebo bude lepšia.