
Na autosalóne v Ženeve predstavil Seat novú generáciu Ibizy. Ako to súvisí s očakávaným Polom? Ibiza je prvým koncernovým modelom nižšej triedy, postaveným na úplne novej platforme MQB A0 a prechod na túto platformu čaká čoskoro aj Volkswagen Polo. Stane sa tak už na jesennej motoršou vo Frankfurte nad Mohanom. Premiéra je teda za rohom a v plnom prúde sú aj testy predsériových prototypov.
Jeden z nich sa podarilo zachytiť fotografom v Juhoafrickej republike. Prekvapením je, že automobilka si nedala ani tú námahu, aby testované vozidlo zakryla kamuflážou. Tá je viditeľná len na zadných svetlách. Inak Polo nič neskrýva a je len málo pravdepodobné, že by sa v tomto štádiu udiali ešte nejaké zásadné zmeny. Tak ako v minulosti bude aj nové Polo kopírovať dizajn svojho väčšieho súrodenca. Štylisticky tak môžeme hovoriť opäť o evolúcii.

Polo bude mať ostrejšie rysy, lamelu prednej masky prechádzajúcu do reflektorov, tak ako je to v súčasnosti typické pre Volkswageny, ale najmä nové proporcie. Podľa vzoru Ibizy môžeme očakávať rázvor náprav zväčšený o 100 mm na konečných 2 564 a tiež väčšiu šírku karosérie na hranici 1 780 mm. Celková dĺžka a výška sa meniť príliš nebudú. Nová platforma prinesie Polu aj vyššiu tuhosť, približne o 30 %.
Pod kapotou majú pracovať 3-valce 1,0 TSI (70, 85 kW), naftové motory 1,6 TDI (60, 70, 85 kW) a celkom určite aj nový benzínový 4-valec 1,5 TSI Evo (110 kW), ktorý mal premiéru len nedávno v Golfe. Na palube by sa malo objaviť multimediálne rozhranie s 8-palcovou obrazovkou, kompatibilné cez Apple CarPlay, Android Auto alebo MirrorLink so smartfónmi a indukčným nabíjaním. Chýbať nebudú ani autonómne brzdy či adaptívny tempomat.