VW Polo: Novú generáciu 'nachytali' v Afrike. Bez kamufláže

Svetovú premiéru má nové Polo naplánovanú na jesenný autosalón vo Frankfurte nad Mohanom. Na internete však už unikli fotografie predsériového prototypu, ktorý sa automobilka ani príliš nesnažila ukryť. Evolučný dizajn skrýva novú techniku.

22.03.2017 18:00
debata (1)
Nové Polo príde s evolučným dizajnom. Skrývať... Foto: cars.co.za
VW Polo - 2018 Nové Polo príde s evolučným dizajnom. Skrývať však bude úplne novú platformu MQB A0, ktorú dostal ako prvý Seat Ibiza.

Na autosalóne v Ženeve predstavil Seat novú generáciu Ibizy. Ako to súvisí s očakávaným Polom? Ibiza je prvým koncernovým modelom nižšej triedy, postaveným na úplne novej platforme MQB A0 a prechod na túto platformu čaká čoskoro aj Volkswagen Polo. Stane sa tak už na jesennej motoršou vo Frankfurte nad Mohanom. Premiéra je teda za rohom a v plnom prúde sú aj testy predsériových prototypov.

Jeden z nich sa podarilo zachytiť fotografom v Juhoafrickej republike. Prekvapením je, že automobilka si nedala ani tú námahu, aby testované vozidlo zakryla kamuflážou. Tá je viditeľná len na zadných svetlách. Inak Polo nič neskrýva a je len málo pravdepodobné, že by sa v tomto štádiu udiali ešte nejaké zásadné zmeny. Tak ako v minulosti bude aj nové Polo kopírovať dizajn svojho väčšieho súrodenca. Štylisticky tak môžeme hovoriť opäť o evolúcii.

S novou platformou prídu aj nové agregáty,... Foto: cars.co.za
VW Polo - 2018 S novou platformou prídu aj nové agregáty, najmä motor 1,5 TSI Evo, predstavený len nedávno v modernizovanom Golfe.

Polo bude mať ostrejšie rysy, lamelu prednej masky prechádzajúcu do reflektorov, tak ako je to v súčasnosti typické pre Volkswageny, ale najmä nové proporcie. Podľa vzoru Ibizy môžeme očakávať rázvor náprav zväčšený o 100 mm na konečných 2 564 a tiež väčšiu šírku karosérie na hranici 1 780 mm. Celková dĺžka a výška sa meniť príliš nebudú. Nová platforma prinesie Polu aj vyššiu tuhosť, približne o 30 %.

Pod kapotou majú pracovať 3-valce 1,0 TSI (70, 85 kW), naftové motory 1,6 TDI (60, 70, 85 kW) a celkom určite aj nový benzínový 4-valec 1,5 TSI Evo (110 kW), ktorý mal premiéru len nedávno v Golfe. Na palube by sa malo objaviť multimediálne rozhranie s 8-palcovou obrazovkou, kompatibilné cez Apple CarPlay, Android Auto alebo MirrorLink so smartfónmi a indukčným nabíjaním. Chýbať nebudú ani autonómne brzdy či adaptívny tempomat.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Polo
Články podľa značiek