Audi A8: Nová generácia príde už v júli. Zatiaľ bez autopilota

Nová vlajková loď Audi mala byť už dávno v showroomoch. Nestalo sa tak. Automobilka z Ingolstadtu projekt posunula, aby priviedla na svet skutočného súpera pre BMW radu 7 a Mercedesu-Benz triedy S. Teraz oznámila definitívny dátum premiéry.

23.03.2017 18:00
Audi A8 - 2018 Foto:
Toto je prvá uniknutá ilustrácia prednej časti Audi A8. Veľa z nej ale nevidíme.
debata

Súčasné Audi A8 je na trhu už od roku 2009. To je dosť dlho aj na konzervatívny model vyššej triedy. Odvtedy sa totiž vo svete áut mnohé zmenilo. Najmä v oblasti elektroniky a bezpečnosti. Konkurenčné BMW a Mercedes-Benz navyše už dávno operujú novými vlajkovými loďami radu 7 a triedou S. Najväčší model z Ingolstadtu tak ťahá za kratší koniec. Vlani z neho predali v Európe len 5 372 kusov, čo je tretina objemu konkurencie. Omyl si teda Audi dovoliť nemôže, a tak radšej príchod novinky na trh pozdržalo viac ako o rok. Ambíciou je totiž prísť s autom, ktoré nastaví v luxusnom segmente nové meradlá.

Nová vlajková loď bude inšpirovaná konceptmi... Foto: Audi
Audi Prologue Avant Concept - 2015 Nová vlajková loď bude inšpirovaná konceptmi Prologue z pera šéfdizajnéra Marca Lichteho.

Získaný čas investovalo Audi do doladenia novej limuzíny do dokonalosti. Napríklad aj na okruhu Nürburgring. Automobilka hovorí doslova o technologicky najpokrokovejšom aute planéty. A vývoj sa chýli pravdepodobne ku koncu, pretože Ingolstadt ohlásil oficiálny dátum svetovej statickej premiéry. Stane sa tak 11. júla na akcii Summit Audi v Barcelone. Novinka má byť vybavená vôbec najdokonalejším autopilotom. Práve autonómne riadenie považuje Audi za hlavný tromf. Lenže má to háčik. Šéf značky Rupper Stadler jedným dychom dodáva, že súčasná legislatíva zatiaľ neumožňuje sprístupniť túto technológiu zákazníkom.

K dispozícii tak bude najväčšia vychytávka Audi A8 až v momente, keď to zákony dovolia. Zatiaľ je teda isté len to, že okrem dnes povolených asistentov, bude hliníková vlajková loď postavená na platforme MLB Evo s pozdĺžnou zástavbou motorov a že vďaka nej zhodí na váhe až 200 kg. Pod kapotou môžeme počítať so 6-valcami s objemom troch litrov, 8-valcami až po 6-litrový 12-valec. Na naftu v Ingolstadte, pochopiteľne, nezanevrú. Očakávať sa tak dá napríklad aj motor 4,0 TDI s elektrickým kompresorom. Nepochybne príde na rad aj kombinácia spaľovacieho motora a elektromotora.

Štandardom majú byť automatické prevodovky a s najväčšou pravdepodobnosťou aj pohon oboch náprav Quattro. Viac sa dozvieme v júli v Barcelone. Výstavná premiéra má nasledovať v septembri vo Frankfurte nad Mohanom.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #Audi A8
Články podľa značiek